برگزاری همایش هم اندیشی و هم افزایی آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی شهرستان کلات

کلات(پانا)-با حضور معاون مدیر کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی همایش هم اندیشی آموزش دهندگان نهضت سواد اموزی شهرستان کلات در مرکز آموزشی رفاهی نادر یک برگزار شد

کد مطلب: ۹۹۱۲۲۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری همایش هم اندیشی و هم افزایی آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی شهرستان کلات

در ابتدای همایش رمضان پروانه مدیر آموزش و پرورش کلات ضمن تبریک هفته نهضت سواد آموزی ،گزارشی از اقدامات صورت گرفته در نهضت سواد آموزی شهرستان داد و گفت : در آموزه های سند تحول بنیادین ،مقوله اجتماعی شدن موضوعات آموزش و پرورش را به جد دنبال می کنیم که موضوع اجتماعی شدن موضوعات نهضت سواد آموزی نیز یکی از همین مقوله هاست .

وی افزود: ما با همیاری سایر دستگاه ها ،به دنبال جذب و پوشش حداکثری بیسوادان عزیز شهرستان هستیم و در این راه به کمک تمام اقشار جامعه نیازمندیم .

پروانه عنوان کرد: در حوزه آسیب های اجتماعی در جامعه هزینه های بالایی می شود ولی در بحث پیشگیری کارهای جدی صورت نمی گیرد ، از این رو باید موضوع انسداد مبادی بیسوادی را به جد و با همت شما سواد آموزان گرامی پیگیر باشیم تا آسیب ها کاهش یابد.

مدیر اموزش و پرورش کلات کار‌ در نهضت سواد اموزی را سخت و جهادی عنوان و تشریح کرد: خوشبختانه سواد آموزان شهرستان به خوبی در این زمینه فعالیت می کنند و با اشتیاق پیگیر مسائل هستند.

پروانه کیفیت بخشی به فرایند های آموزشی را موجب ایجاد تغییرات در زندگی افراد دانست و اظهار نمود: خوشبختانه در دوره های تحکیم و انتقال جذب صد درصدی داشتیم و دوره های ضمن خدمت خوبی متناسب با نیاز های آموزش دهندگان شهرستان برگزار گردید و لازم به ذکر است، هم اکنون مرکز محلی یادگیری کوثر شهرستان با بیش از تعداد ۲۰ مربی در حال آموزش انواع مهارتها به آموزش گیرندگان هستند .

پروانه در پایان اظهار کرد: خوشبختانه در شهرستان کلات قویترین و فعالترین آموزشیاران را داریم که با پشتیبانی و حمایت شورای پشتیبانی نهضت سواد آموزی گام های بزرگی را در راستای اجرای برنامه های جامع و کامل برای ریشه کنی بی سوادی برداشته ایم .

در ادامه این همایش ناصری فرماندار شهرستان کلات نیز ضمن عرض خداقوت به آموزش دهنگان ،رشد نهضت سواد آموزی در سالهای اخیر و در فراز و فرود های انقلاب بسیار خوب و چشم گیر عنوان کرد و افزود: روحیه مجاهدت و ایثارگری در قشر سواد آموزان شهرستان به عینه مشهود است و این قشر بدون هیچ چشم داشت و فارغ از همه ی کاستی ها در حال خدمت هستند.

وی در ادامه ارتباطی که بین آموزشیاران و متعلمین وجود دارد را بسیار خوب دانست و عنوان کرد: در راهی که آگاهانه‌ انتخاب کرده اید و متناسب با اهدافی که مشخص شده کارها‌را به پیش ببرید. و تمام تلاش خود برای جذب متربی به خرج دهید تا در ریشه کنی بی سوادی گام های مثبت و موثر برداریم.

ناصری در پایان گفت :نقش دانایی و خرد در بین ائمه و علمای دین جایگاه رفیعی دارد شما آموزش دهندگان باید با دلگرمی و پشتکار و با گامهای محکم صحنه را خالی‌ نکنید و به راهی که در پیش گرفته اید ادامه دهید، چرا که شما نقش بسزایی در ریشه کنی بی سوادی در شهرستان دارید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار