معاون آموزش و نوآوری پیربکران:

مداخلات بهنگام بیانگر یک برنامه آموزشی خدماتی و حمایتی است

پیربکران(پانا) - کارگاه آموزشی رفتار با نوآموزان پیش دبستانی دارای اختلالات یادگیری و اجرای طرح مداخله بهنگام در پژوهشسرای دانش آموزی برگزار شد.

کد مطلب: ۹۹۱۲۱۹
لینک کوتاه کپی شد
مداخلات بهنگام بیانگر یک برنامه آموزشی خدماتی و حمایتی است

کارگاه آموزشی رفتار با نوآموزان پیش دبستانی دارای اختلالات یادگیری و اجرای طرح مداخله بهنگام، برای اولیای نوآموزان مراکز پیش دبستانی منطقه برگزار شد.

سلیمانی، معاون آموزشی منطقه پیربکران، در ابتدای جلسه با تأکید بر ضرورت بر شناسایی، آموزش و مداخله تربیتی بهنگام در دوره پیش‌دبستانی بیان کرد: مداخلات بهنگام بیانگر یک برنامه آموزشی، خدماتی و حمایتی است که در جهت رفع مشکلات یادگیری نوآموزان دیرآموز پیش از آغاز دوره رسمی آموزش بوده و بسیار تأثیرگذار است.

وی در ادامه گفت: تسهیل فرآیند آموزش، آگاهی‌بخشی به مربیان و خانواده‌ها در خصوص نحوه برخورد با این نوآموزان و استفاده از خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره از دیگر ویژگی‌های مهم اجرای این طرح است. در این طرح نوآموزان پیش‌دبستانی 4 تا 6 سال با نیازهای ویژه به‌منظور پیشبرد اهداف توسعه آموزشی و فراهم کردن زمینه‌های لازم برای ارائه خدمات حمایتی و پیشگیری از معلولیت‌های ثانویه تحت پوشش قرار می‌گیرند.

معاونت آموزشی منطقه پیربکران همچنین به اهمیت برگزاری کلاس‌های جبرانی، مراقبت‌های آموزشی قبل از وارد شدن به دوره دبستان برای نوآموزان دیرآموز و تعیین سطح توانایی‌ها و ضعف‌های آنان اشاره کرد و گفت: اجرای مداخله بهنگام گامی مؤثر در ایجاد فرصت‌های برابر آموزشی، توان‌بخشی و ارتقای شاخص‌های پرورشی است.

معاون آموزشی در پایان پس از اشاره به پایگاه های رشد منطقه همکاری اولیا با این پایگاه ها را خواستار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار