پمپئو ایران را نشانه گرفت

تهران (پانا) - مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا شامگاه سه‌شنبه درپی تجمعات اعتراضی در مقابل سفارت ایالت متحده در بغداد و حمله به این سفارت، انگشت اتهام خود را به سمت ایران نشانه گرفت.

کد مطلب: ۹۹۱۱۷۲
لینک کوتاه کپی شد
پمپئو ایران را نشانه گرفت

پمپئو در صفحه توییتر خود مدعی شد: ما به حمله نیابتی ایران که منجر به کشته شدن یک شهروند آمریکایی و زخمی شدن نظامیان عراقی و آمریکایی شد، به نحوی تدافعی پاسخ دادیم.

وی در ادامه این توییت آورد: حال، گروه های تحت حمایت ایران، ‌ سفارت ما در بغداد را تهدید می کنند.

وزیر امور خارجه آمریکا در توییت دیگری نوشت: با عادل عبدالمهدی نخست وزیر و برهم صالح رئیس جمهوری عراق گفت و گو کردم تا تعهداتشان برای محافظت از پرسنل آمریکا تاکید کنم.

پمپئو که پس از حمله آمریکا به نیروهای حشد الشعبی عراق با نخست وزیر رژیم صهیونیستی و ولیعهد عربستان سعودی نیز گفت و گو کرده بود، همچنین در توییت دیگری درمورد تماس تلفنی با ولعیهد ابوظبی نوشت: مکالمه ثمربخشی با محمد بن زاید آل نهیان برای تبادل نظر پیرامون حملات جمعه به نیروهای ائتلاف در عراق انجام دادم. پمپئو افزود که آمریکا به همکاری برای مقابله با آنچه وی رفتار بی ثبات کننده ایران دانست، ادامه خواهد داد.

آمریکا شامگاه یکشنبه (۸ دی) با جنگنده های نظامی خود به سه مقر تیپ ۴۵ الحشد الشعبی (بسیج مردمی) عراق در استان الانبار حمله کرد.

همزمان با تشییع کشته شدگان حمله هوایی آمریکا به مراکز الحشد الشعبی در شهر قائم در استان الانبار، شمار زیادی از مردم عراق روز سه شنبه با حضور در مقابل سفارت آمریکا در بغداد، ضمن سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل خواستار اخراج سفیر این کشور از عراق شدند.

تظاهرکنندگان با برپایی چادرهایی اعلام کردند به تحصن خود تا اجرای مطالبات مردم عراق ادامه خواهند داد. معترضان خشمگین اقدام به شعار نویسی روی دیوار سفارت و شکستن دوربین های مداربسته و کیوسک های نگهبانی اطراف سفارت کردند.

مقام های آمریکایی از جمله ترامپ، جان بولتون مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا، لیندسی گراهام سناتور جمهوریخواه ایالت کارولینای جنوبی، مارکو روبیو سناتور جمهوریخواه ایالت فلوریدا و ریچارد هاس رییس شورای روابط خارجی ایالات متحده در توییت هایی به حمله به سفارت آمریکا در بغداد واکنش نشان دادند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار