میدونی‌ها با مردم ملاقات مستقیم خواهند داشت

تهران (پانا) - تهیه کننده مسابقه کارآفرینی میدون از سرمایه گذاری بیش از صد میلیارد تومانی بخش خصوصی روی طرح‌های ارائه شده در این برنامه و برگزاری یک همایش یک روزه با حضور هفتاد و پنج کار آفرین شرکت کننده در این برنامه خبر داد.

کد مطلب: ۹۹۱۱۰۷
لینک کوتاه کپی شد
میدونی‌ها با مردم ملاقات مستقیم خواهند داشت

ظهر امروز نشست خبری مسابقه تلویزیونی «میدون» با حضور سیدمحمدحسین هاشمی گلپایگانی تهیه‌کننده و علیرضا یونچی و مینا مهرنوش در محل استودیوی میدون برگزار شد.
در بخشی از این مراسم سید محمد حسین هاشمی با اشاره به همایش این برنامه در پنج شنبه هفته جاری گفت: خبر و برنامه اصلی ما که بهانه این نشست خبری است رویدادی است که برای روز پنجشنبه در نظر داریم که همایشی با حضور هفتاد و پنج شرکت کننده تا امروز برنامه میدون خواهیم داشت تا مردم علاقمند بتوانند با این افراد ارتباط مستقیم بگیرند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به محل برگزاری این رویداد اشاره کردو افزود: محل برگزاری این همایش مجتمع سیزده آبان جنب ایستگاه مترو است و از ساعت ده تا هجده حضور برای عموم افراد آزاد است.
هاشمی اضافه کرد: در پایان این همایش، مراسمی کمی خصوصی‌تر و با حضور مسئولانی همچون سورنا ستاری، شریعتمدار و رییس صندوق مهر برگزار خواهد شد.
در ادامه این نشست علیرضا یونچی یکی از تاجران مطرح کشوربا اشاره به شکل گیری برنامه میدون گفت: من معتقدم چیزی به اسم بیکاری نداریم مگر اینکه فرد دیر بخوابد و دیر از خواب بلند شود، یا هنری نداشته باشد یا نخواهد زحمت بکشد. ما به شما قول می‌دهیم که در غیر اینصورت برای همه افراد کاری وجود دارد. وی ادامه داد: بعد از اینکه فردی از منطقه محروم بجستان در این برنامه با ارائه ایده‌اش به رتبه دوم دست پیدا کرد صد و بیست و شش شغل فراموش شده در این منطقه احیا شد که بزودی مستنداتش ارائه می‌شود.
پس از آن مینا مهرنوش گفت: جوانان میدون با شبکه سازی که انجام دادند ثابت کردند که تلویزیون می‌تواند نقش موثری در رونق فضای کسب و کار ایفا کند در حالی که در ابتدای کار برخی نسبت به جوان بودن تیم اجرایی این برنامه تردیدهایی داشتند، امروز مردم به الگوسازی نیاز دارند و می‌خواهند بدانند که در همین شرایط بد اقتصادی چگونه می‌شود کسب و کاری را راه انداخت و چه کارهایی می‌شود کرد. البته راه حل همه کسب و کارها وام نیست اما وجود وام یک میلیارد تومانی صندوق کارآفرینی امید در ایجاد هیجان در این برنامه بسیار مؤثر بوده است.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت این برنامه تصریح کرد: شرکت کنندگان افرادی هستند که کسب و کارشان در ابتدای راه است و نیاز به توانمندسازی دارند. از طرفی ما به این فکر کردیم که شناسایی فرصت توسط مردم عادی کار سختی است و حتی ممکن نیست؛ بهترین راه حل الگو سازی است، با توجه به بازخوردها می‌بینیم که این برنامه در این مسیر موفق بوده است. شور و شوق و هیجان در جوانان ایجاد کرده و حتی بچه‌هایی با سنین پایین به این برنامه علاقمند شده‌اند.
وی ادامه داد: عجیب است که در کشور برای حل معضل اشتغال این همه راه حل ساده وجود دارد اما نهادهای دولتی موجود، تلاشی برای بسترسازی و شبکه سازی نمی‌کنند برخلاف آنچه در برنامه میدون رخ داده است.من در سفرهای بسیار خارجی که داشته‌ام در همایش‌های کسب و کاری بسیار شنیده‌ام که راز اول پیشرفت و توسعه کشورها شبکه سازی است..

مهرنوش تصریح کرد: از کسب و کارهایی که به این برنامه می‌آیند هیچ پولی دریافت نمی‌شود و از همین طریق از همه کسب و کارهایی که امکان پذیر، تحقق یافته و رایج هستند برای حضور در برنامه دعوت می‌کنیم.
هاشمی تهیه کننده میدون در بخش دیگری از برنامه گفت: در زمانی که همه به ما می‌گفتند بدون حضور سلبریتی ها برنامه دیده نخواهد شد ما توانستیم ظرف سه ماه در ردیف ده برنامه پربیننده شبکه قرار بگیریم و موفق باشیم. تا پیش از این در صدا وسیما وقتی صحبت از کسب وکار می‌شد؛ ذهن همه به سمت شرکت‌های بزرگ و برندی که فعال بودند می‌رفت، ولی در «میدون» سعی کردیم به سمت افرادی که با سرمایه کم و کار‌های کوچک روی پای خود ایستاده‌اند برویم و نماینده آنها باشیم و آن‌ها را نمایش بدهیم.
وی در مورد میزان سرمایه گذاری انجام شده بر روی طرح‌های حاضر در این برنامه گفت: بسیاری از شرکت کنندگان ما این برنامه را نقطه عطف کار خود می‌دانند و تا کنون بر روی این پروژه‌ها مردم حتی از خارج از کشور، بیش از صد میلیارد تومان سرمایه گذاری شخصی و خصوصی کرده‌اند و ضمن اینکه برگزیدگان تا کنون ۱۳ وام یک میلیاردی از طرف صندوق کارآفرینی امید دریافت کرده‌اند.
هاشمی درباره نحوه ثبت نام و شرایط حضور در برنامه میدون گفت: تا کنون بیش از سه هزار نفر در سامانه ما ثبت نام کرده‌اند. کارشناسان ما به تدریج با تماس تلفنی با ایشان مصاحبه و درخواستشان را بررسی و آنها را به برنامه دعوت می‌کنند. البته برخی از ثبت نام‌ها هم از سر کنجکاوی و پوچ هستند.
وی ادامه داد: ما معیار خاصی برای داورانمان تعریف نکرده‌ایم و می‌خواستیم با همان ویژگی‌های خودشان با کسب و کارها روبرو شوند. به هرحال این پنج نفر از موفق‌ترین افراد حوزه خود هستند که یا مانند آقای یونچی از ده بیست تاجر مطرح ایرانی هستند یا مانند آقای اسدی یکی از قوی‌ترین شتاب‌دهنده‌های ایران را دارند. یا همچون آقای نبی داور دیگران یک کارخانه دار موفق هستند و هزارنفر را حقوق می‌دهند.
هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این مطلب که این برنامه توانسته نظر مخاطبان را به سوی خود جلب کند، گفت : پس این افراد در کار خود موفق و هر کدام به نوعی یک مرجع هستند که شاید همه همچون آقای اسدی و خانم مهرنوش با معادلات علمی به قضاوت کسب و کارها نپردازند. بنابراین سعی کردیم ما این واقعیت را تغییر ندهیم و بر اساس همان واقعیت موجود رفتار کنیم. اما سعی کردیم بهترین‌ها را به عنوان داور بیاوریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار