وزیر آموزش و پرورش: سند تحول از آموزش‌محوری و حافظه‌محوری به تربیت‌محوری سوق می‌دهد

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش یکی از راه‌های میان‌بر برای اجرایی‌کردن سند تحول بنیادین را استفاده از بسیجیان و تشکل‌های دانش‌آموزی دانست و تاکید کرد امیدوارم چنین نویدی را به مقام معظم رهبری و جامعه بدهیم که بتوانیم اثر تربیتی پایداری را در جامعه بگذاریم.

کد مطلب: ۹۹۱۱۰۵
لینک کوتاه کپی شد
وزیر آموزش و پرورش: سند تحول از آموزش‌محوری و حافظه‌محوری به تربیت‌محوری سوق می‌دهد

محسن حاجی‌میرزایی در نشست روسا و مدیران سازمان‌های بسیج دانش‌آموزی استان‌های مختلف با بیان اینکه شما خط مقدم لبیک‌گویی حضرت امام (ره) و رهبری هستید گفت: «آموزش و پرورش ماموریت مهمی دارد و آن تربیت انسان‌هاست؛ این ماموریت مهم‌ترین ماموریت هستی است. اگر کاری مهم‌تر از تربیت انسان‌ها بود خدا پیامبران را برای آن کار می‌فرستاد لذا این کار بسیار با عظمت و پرشرافتی است.»

او افزود: «سند تحول بنیادین نقشه راه این تحول است و ما را از آموزش‌محوری و حافظه‌محوری به تربیت‌محوری سوق می‌دهد. در این باره اهدافی را تعیین می‌کند و میثاق ما و شما این سند است. خواسته رهبری از من اجرایی کردن این سند است.»

حاجی‌میرزایی ادامه داد: «برای اجرایی کردن سند تحول به کمک همه نیازمند هستیم به‌خصوص شما که شور و شوق انقلابی دارید و دلسوز هستید. از شما می‌خواهیم در این تربیت به ما کمک کنید‌.»

وزیر آموزش و پرورش یکی از راه‌های میان‌بر برای اجرایی‌کردن سند را راه بسیجیان و تشکل‌های دانش‌آموزی دانست و گفت: «تشکل‌ها استعدادهای زیادی برای همراهی این هدف بزرگ دارند و باید دانش‌آموزان به‌گونه‌ای تربیت شوند که از شرف و استقلال میهن دفاع کنند و روی پای خود بایستند.»

او افزود: «شاید یکی از جنبه‌های مهم تربیت ۶ ساحتی در سند، تربیت اجتماعی و سیاسی است تا افراد قادر باشند پیوندهای خوبی را از نظر اجتماعی برقرار کنند و آنان را سازمان دهند. روح تشکل‌های دانش‌آموزی روح ظرفیت‌های ظهور و بروز استعدادها و آشکارکردن هویت‌هاست بنابراین باید در هر مقطع هدف‌گذاری برای انتقال مفاهیم داشته باشیم.»

حاجی‌میرزایی گفت: «باید رفتارهای درست و سنجیده را به‌وجود بیاوریم؛ این رفتارها در چارچوب سند تحول بنیادین پیش‌بینی شدند و باید در بچه‌ها ایجاد شوند.»

وزیر آموزش و پرورش گفت: «بسیج در آموزش و پرورش با بسیج در همه ایران فرق می‌کند. اگر همه‌جا بسیجی داریم آموزش و پرورش چشمه جوشان و زادگاه بسیج است. از اینجا روح بسیج و بسیجی شکل می‌گیرد و می‌تواند به سایر سطوح جامعه برود.»

او در ادامه اضافه کرد: «بسیج در دوره‌ای کار می‌کند که اثرگذارترین دوره تربیتی و شکل‌گیری شخصیت بچه‌هاست. مصونیت نسل جدید از آسیب‌های اجتماعی باید با کمک شما باشد زیرا آن‌چیزی که در این دوره به‌درستی شکل‌گیرد در تمام طول عمر همراه افراد است.»

حاجی میرزایی گفت: «کار ما ابدی است لذا باید اندیشه ابدی داشته باشیم. اصرار دارم همه این تجربیات را به‌کار بگیرید تا به نسل مصونیتی درباره هجمه‌ها و فشارها دهیم.»

وزیر آموزش و پرورش گفت: «امیدوارم چنین نویدی را به مقام معظم رهبری و جامعه دهیم که بتوانیم اثر تربیتی پایداری را در جامعه بگذاریم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار