در اولین جلسه ستاد بزرگداشت مقام معلم؛

الهیار ترکمن مطرح کرد: لزوم انجام پژوهشی کاربردی برای الگوسازی و جمع‌بندی فرآیند انتخاب معلم

تهران (پانا) - معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد داد تا پژوهشی کاربردی برای رسیدن به الگوسازی و جمع‌بندی از فرایند انتخاب معلم انجام شود.

کد مطلب: ۹۹۱۰۶۶
لینک کوتاه کپی شد
الهیار ترکمن مطرح کرد: لزوم انجام پژوهشی کاربردی برای الگوسازی و جمع‌بندی فرآیند انتخاب معلم

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش‌ و پرورش، علی الهیارترکمن در اولین جلسه ستاد بزرگداشت مقام معلم که در دفتر وزیر آموزش‌ و پرورش برگزار شد، گفت: «شروع کار بزرگداشت ستاد مقام معلم به سال 63-1362 برمی‌گردد که در آن سال برنامه‌ای مدون شد تا از معلمان طبق شاخص‌هایی تقدیر و تجلیل به عمل آید.»

او افزود: «این شیوه‌نامه تا سال ١٣٨٩-٩٠ ادامه پیدا کرد تا در سال ٨٩ مواردی پیش‌بینی شد و از طرف هیات دولت به استان‌ها سهمیه داده شد تا بر اساس آن معلمان منتخب شوند.»

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع گفت: «در سال ١٣٩۴-٩۵ براساس رویکردهای سند تحول تغییراتی در شیوه‌نامه داده شد که می‌توان به کمی شدن و قابل‌ اندازه‌گیری شدن تدریجی برخی شاخص‌ها و همچنین شرکت داوطلبانه معلمان در فرایند انتخاب معلم اشاره کرد.»

الهیار به بازنگری عملکرد گذشته ستاد بزرگداشت مقام معلم براساس راهکارهای سند تحول بنیادین اشاره کرد و گفت: «در هشت گام تغییر رویکرد در انتخاب معلم نمونه را داشتیم تا به اعتلای فرهنگ عمومی تکریم و بزرگداشت مقام معلم دست پیدا کنیم و در این شیوه از هر استان یک معلم واجد شایستگی‌های بارز معلمی همچون؛ محبوبیت، مقبولیت و مرجعیت میان همکاران، دانش آموزان و اولیای آنان، انتخاب خواهد شد.»

او با بیان اینکه تغییر رویکرد دستاوردهایی داشته است، گفت: «شناسایی معلمان توانمند و تلاشگر در کلاس درس، افزایش معلمان تقدیر شده، تهیه فیلم و کلیپ از جلوه‌های ویژه معلمی، مشارکت بیشتر اولیا در برنامه‌های تکریم و تقدیر از معلمان مدارس فرزندان خود و پررنگ شدن نقشه مدرسه در برنامه‌های تکریم و تقدیر از معلمان از جمله دستاوردها است.»

الهیار با اشاره به برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام معلم در سال ١٣٩٨، افزود: «معلمان منتخب استانی با مقام معظم رهبری، رئیس‌جمهور، رئیس مجلس و وزیر آموزش‌ و پرورش دیدار داشتند و در برنامه‌های متنوع دیگری همچون همایش سپاس معلم شرکت کردند.»

او در ادامه اضافه کرد: «برای برنامه‌های بزرگداشت مقام معلم در سال ١٣٩٩برنامه‌ریزی‌هایی را شروع کرده‌ایم و پیش‌بینی اعتبارات لازم، تشکیل جلسات ستاد مرکزی و نظارت و ارزیابی عملکرد استان‌ها را پیگیری خواهیم کرد.»

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع تصریح کرد: «پیشنهاد می‌شود پژوهشی کاربردی انجام بگیرد تا بتوانیم به یک الگوسازی و جمع‌بندی از فرایند انتخاب معلم دست پیدا کنیم و تدوین مدل مفهومی، نظری و عملی تکریم مقام معلم، تقسیم‌ کار ملی و تدوین سیاست‌ها و برنامه‌ها از اهداف آن پژوهش باشد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار