دختران دانش آموزمدارس پاکدشت مکلف شدن خود را جشن گرفتند

پاکدشت(پانا)- کارشناس مسئول اقامه نماز، قرآن و عترت در جشن تکلیف دختران دانش آموز مدارس شهرستان پاکدشت اذعان کرد: جشن تکلیف آغاز درخشش روح خداپرستی در میان این فرشتگان زمینی است.

کد مطلب: ۹۹۱۰۶۱
لینک کوتاه کپی شد
دختران دانش آموزمدارس پاکدشت مکلف شدن خود را جشن گرفتند

به همت کارشناس مسئول قرآن، عترت و نماز اداره آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت جشن بندگی و تکلیف برای جمع کثیری از دانش‌آموزان دختر در مقطع سوم ابتدایی دبستان بنت‌الهدی در مسجد شهید نامجو با حضور روحانیون و مسئولین عقیدتی برگزارشد.

هادی علی عسگری ضمن ابراز خرسندی از برگزاری نمایش عروسکی با مضمون دورویی و دورنگی که موجب ملموس شدن و تفهیم فلسفه دستورات دین برای دانش‌آموزان در شروع بندگی و قدم نهادن در مسیر عبادت وخوشبختی می شود اظهار کرد: رسیدن به سن تکلیف از ناب‌ترین و بهترین لحظات زندگی هر فرد است که با برپایی نماز جماعت و اقامه اولین نماز برگزار می شود. دانش‌آموزان در چنین سنی آمادگی پذیرش دستورات الهی را دارند و راه عبادت و بندگی را با شور و اشتیاق پیش می گیرند.

او با بیان اینکه جشن تکلیف آغاز درخشش روح خداپرستی در میان این فرشتگان زمینی است تصریح کرد: اگر دانش‌آموزان از ابتدای رسیدن به سن تکلیف در انجام فرایض و واجبات خود تلاش کنند هیچگاه اسیر هوای نفس نمی‌شوند.

عسگری تاکیدکرد:فرهنگ انسان ساز نماز، رعایت حجاب اسلامی و آشنایی دانش‌آموزان با مراجع تقلید از مهم ترین برنامه‌هایی است که تلاش می‌کنیم تا به بهترین شکل به دانش آموزان دختر آموزش دهیم.

در پایان مراسم نیز بعداز اقامه نماز توسط دانش‌آموزان و برگزاری برنامه های فرهنگی و آموزشی سوگندنامه نیز قرائت شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار