دیوار نویسی تبلیغاتی خلاف قانون انتخابات است

خرم‎آباد (پانا) فرماندار خرم آباد گفت:‌ استفاده از هر گونه پلاکارد، پوستر، دیوار نویسی و کاروان های تبلیغاتی و بلندگوهای سیار در خارج از محیط سخنرانی به استثنای عکس برای تراکت، زندگی نامه، جزوه و همچنین سخنرانی و پرسش و پاسخ از طرف نامزدهای انتخاباتی و طرفداران آنان ممنوع می باشد.

کد مطلب: ۹۹۱۰۱۷
لینک کوتاه کپی شد
دیوار نویسی تبلیغاتی خلاف قانون انتخابات است

جعفر طولابی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: بر اساس تبصره ۲ ماده ۵۹ قانون انتخابات، نشریات و مطبوعات متعلق به سازمان ها، وزارت خانه ها، ادارات، نهادها و برخی موسسات، حق تبلیغ برای نامزدهای انتخاباتی را حتی به صورت درج آگهی ندارند.

وی اظهار داشت: موسسات وابسته به دولت و شهرداری ها و شرکت ها و سازمان های وابسته به آنها و نهادها و موسساتی که از بودجه عمومی( به هر مقدار) استفاده می کنند مشمول این قانون هستند.

وی تاکید کرد: همچنین انجام هر گونه فعالیت تبلیغاتی از تاریخ اعلام رسمی اسامی نامزدها برای نامزدهای نمایندگی مجلس از صدا و سیما، میز خطابه نماز جمعه و یا هر وسیله دیگری که جنبه رسمی و دولتی دارد و فعالیت کارمندان در ساعات اداری ممنوع بوده و مرتکب، مجرم شناخته می شود.

وی گفت: انتظار می رود کاندیداهای انتخابات با توصیه به طرفداران خود مبنی بر رعایت موازین قانونی تبلیغات، بستر و فضای سالم برای این مهم را در حوزه انتخابیه فراهم کنند چراکه این امر به امنیت، آرامش جامعه و سلامت انتخابات کمک می کند.

فرماندار خرم آباد گفت: همچنین بر اساس قانون، مراجع اداری، انتظامی و قضایی موظف به برخورد با تبلیغات غیرمجاز هستند.

طولابی یادآور شد: فعالیت تبلیغات انتخاباتی نامزدهای نمایندگی هشت روز قبل ازبرگزاری انتخابات، آغاز می شود و تا ۲۴ساعت قبل از اخذ رای ادامه خواهد داشت.

۴۰۸ نفر برای نمایندگی مردم لرستان در مجلس شورای اسلامی نام نویسی کرده اند و تاکنون صلاحیت ۱۰۱ نفر در حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی تایید شده است.

لرستان ۹ نماینده در خانه ملت دارد که سهم خرم آباد از این تعداد ۲ نفر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار