علیرضا کاظمی در مراسم گرامیداشت حماسه نهم دی:

پرچم بصیرت چیزی جز ولایت، ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری نیست

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در مراسم گرامیداشت حماسه نهم دی بر عبرت آموزی از این روز بزرگ تاکید کرد و آن را یک نقطه عطف در تاریخ ایران دانست.

کد مطلب: ۹۹۱۰۱۰
لینک کوتاه کپی شد
پرچم بصیرت چیزی جز ولایت، ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری نیست

علیرضا کاظمی در مراسم گرامیداشت حماسه نهم دی که صبح امروز در سالن اجتماعات ساختمان مرکز وزارت آموزش و پرورش برگزار شد گفت: «حادثه ۹ دی ابعاد مختلفی دارد و در این ایام حداقل کار ما گرامیداشت شعاری این حوزه بزرگ نیست چون به‌ نظرم باید خود به‌طور شخصی به این حوزه ورود پیدا و مطالعه کنیم تا دین ما نسبت به این روز ادا شود.»

او افزود: «لایه‌های پنهان ۹ دی و ابعاد داخلی و خارجی فتنه رخ داده و حضور گسترده مردم همچنین عمق حرکت مردمی در ایام ۹ دی و بهره‌مندی و راه‌های قدردانی و نگهداری از این قدرت نرم ایران از مسایلی است که می‌توان به آنان پرداخت.»

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: «این حماسه که به حق و درست روز میثاق مردم با ولایت نامگذاری شده بزرگ و یک نقطه‌عطف در تاریخ ایران است.»

او ادامه داد: «این روز یک تجربه جدید برای مردم بود. دشمن ۲۰ سال بعد از جنگ روی این موضوع برنامه‌ریزی کرد و امریکا در راس فتنه با کمک همه متحدان اروپایی غربی و شرقی بر این موضوع کار کردند و امیدها بسته بودند.»

کاظمی گفت: «دشمن طبیعتا تنها راه شکست ایران و انقلاب را در ایجاد تفرقه و شکاف بین مردم و مردم، مردم با ولایت و مسئولان و خواص، فروریختن دیوار اعتماد و دوقطبی کردن جامعه در سطح جامعه می‌دانست.»

او با اشاره به سخن رهبری که به معنای واقعی کلمه فرمودند ۹ دی جزو ایام‌الله است گفت: «روز ۹ دی متعلق به یک جریان، گروه و حزب نیست این روز متعلق به همه مردم ایران و جریانات سیاسی و اقشاری است که خودجوش و پرخروش در قبال توطئه ایستادند و صف خود را از دشمنان و فتنه‌گران جدا کردند.»

کاظمی گفت: «باید جریان ۹ دی را بدانیم و از این جریان در مسیر درست مراقبت کنیم در این روز تمام فتنه‌های دشمن نقش برآب شد و انقلابی جدید رقم خورد. رهبری نیز درباره این روز اشارات و سخنان زیادی داشتند.»

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برخی نکات و سخنان رهبری درباره این روز گفت: «اگر تاریخ ائمه را ببینیم می‌فهمیم آنچه باعث شد دشمنان نتوانند در مواجه با مردم و استمرار حکومت به موفق برسانند وجود بصیرت و اگاهی مردم بود.»

او افزود: «این روز به‌دلیل مردمی بودن، خودجوش بودن، متکی به ایمان مردم بودن، عظیم و بزرگ بودن در نوع خود بی‌نظیر و ماندگار در تاریخ ایران است. اینکه امروز بعد ۱۰ سال برای آن مساله گردهم آمده تا آرمان ها را گرامی بداریم به این دلیل است.

کاظمی گفت: آنچه باعث شد این رخداد در ۹ دی رقم بخورد، لطف و عنایت الهی و هدایت های ائمه معصومین با رهبری های مقام معظم رهبری بود تا عزت ایران را رقم بزند و بار دیگر قدرت را به رخ جهانیان بکشاند.»

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش درباره جایگاه بصیرت به‌عنوان یکی از ارزش‌های مهم قرآنی گفت: «یکی از ارزش‌های راهبردی قرآن بصیرت است و حدود ۱۴۸ بار به مشتقات این واژه در قرآن پرداخته شده است.»

او به آیه‌هایی از قرآن اشاره کرد و افزود: «اکنون یکی از روش‌های دشمن شبهه‌افکنی در باورهای دینی، هنجار و ارزش‌های انقلابی ما است. در قرآن که بصیرت را به‌عنوان یکی ارزش‌ها مطرح می‌کند راهکارهای دستیابی به آن را نیز بیان می‌کند.»

کاظمی در ادامه انس با قرآن، خرد، تفکر، عقل ورزی، تقوای الهای، اگاهی به مسائل زمان، عبرت گرفتن از تاریخ، عدم‌دلبستگی به قرآن را راه های دستیابی به مسیرهای سلامتی و بزرگترین راه رسیدن به بصیرت و آگاهی دانست که در قرآن کریم ذکر شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در پایان گفت: «پرچم بصیرت از منظر قرآن و روایات اهل‌بیت چیزی جز ولایت، ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری نیست. آنچه می‌تواند ما را در پیچ و خم‌های رویارویی با دشمن اصلی یعنی آمریکا و مواجه با ابرقدرت‌های ظالم دنیا سربلند بیرون بیاورد چیزی جز ولایت نخواهد بود.»

شاپور محمدزاده معاون وزیر، رئیس سازمان نهضت سوادآموزی و فرمانده بسیج حوزه ستادی نیز در این مراسم روز ۹ دی را مظهر دیانت، بصیرت، دشمن‌شناسی، ولایت‌مداری و عمل مردم نظام جمهوری اسلامی ایران است که به نمایش گذاشته شده دانست.

مرادی رئیس سابق بسیج فرهنگیان نیز در ادامه گفت: «ما وارد مسایل پیچیده‌ای شده‌ایم در این وضعیت تمام ابعاد درگیر هستند و در این شرایط کارکردهای بسیجی باید پیچیدگی‌های محیط را درک و خود را آماده این شرایط کنند.»

او ادامه داد: «در این شرایط باید بصیرت نیروها، اطرافیان و جامعه را بیشتر کنیم. براساس بیانیه گام دوم راهی جز تعلیم و تربیت وجود ندارد ایمان و علم دو بال اصلی شکل‌دهنده تمدن هستند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار