شفیع‌پور: تربیت مدیر حرفه‌ای جهت آموزش و پرورش در قالب طرح تعالی قابل اجراست

تهران(پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران طرح تعالی را یک گام بلند در نظام آموزش و پرورش دانست .

کد مطلب: ۹۹۱۰۰۷
لینک کوتاه کپی شد
شفیع‌پور: تربیت مدیر حرفه‌ای جهت آموزش و پرورش در قالب طرح تعالی قابل اجراست

میررضا شفیع‌پور معاون آموزش متوسطه در نشست ویدئو کنفرانس حوزه معاونت آموزش متوسطه شهرستان‌های استان تهران و روسای ادارات این معاونت با تاکید بر اینکه سیاست‌های کلی معاونت آموزش متوسطه استان براساس سیاست‌های کلی وزارت متبوع برنامه ریزی شده است، گفت: تامین عدالت آموزشی و پوشش تحصیلی، ارتقا مدیریت آموزشگاهی در قالب مدل تعالی مدیریت، توسعه کار تحقیقاتی و پژوهشی با محور قراردادن آن و توجه ویژه به تشکیل کمیته بهبود کیفیت آموزشی در سطوح مختلف از جمله سیاست‌های این معاونت است.

او با اشاره به اینکه در سال تحصیلی گذشته برای اولین بار در استان کارنامه عملکرد آموزشی مناطق تهیه و در اختیار روسای مناطق قرار گرفته است، گفت: ما سعی کردیم در این کارنامه که براساس عملکرد چند سال اخیر مناطق تهیه شده است، شاخص‌های اصلی ارزیابی و رشد و افت مناطق با خود آن‌ها سنجیده شود.

معاون آموزش متوسطه با اشاره به طرح بازدید همتا در استان نیز گفت: این طرح که تقریبا مختص استان ما می‌باشد روش خوبی برای تجربه‌گردانی و به عنوان یک دوره ضمن خدمت در حال اجرا بوده و علی الخصوص مدارس دارای مدیران جدید الانتصاب به عنوان هدف مدنظر بوده و نیز آموزش معاونین آموزشی و برگزاری جلسه ویژه آن‌ها در اولویت است.

شفیع‌پور طرح تعالی را یک گام بلند در نظام آموزش و پرورش دانست و گفت: اگر بخواهیم یک مدیر حرفه‌ای در آموزش و پرورش تربیت کنیم این کار فقط در قالب طرح تعالی قابل اجرا خواهد بود.

او با شاره به اینکه در سند تحول بنیادین هدایت تحصیلی یک فرآیند چد ساله تعریف شده که باید با کمک اولیا و تمام همکاران مدرسه انجام شود، گفت: لازم است این فرآیند از شهریور شروع و در خرداد وضعیت دانش‌آموز مشخص و رشته آن‌ها نیز تعیین شده باشد.

شفیع‌پور توجه به گروه‌های آموزشی را از نیازهای اساسی برای ارتقای کیفیت آموزشی دانست و گفت: لازم است روسای مناطق به صورت ویژه‌ای به طرح و برنامه‌های کارشناسی تکنولوژی و گروه‌های آموزشی توجه و با کمک و یاری گروه‌های آموزشی بتوانیم خدمات را به مدارس برسانیم.

معاون آموزش متوسطه در ادامه توجه به هوشمندسازی کلاس‌ها، استفاده از محتوای الکترونیک در تدریس، توسعه کلاس‌های موضوعی، توجه ویژه به دفاتر ارزشیابی مستمر در دوره‌های اول و دوم متوسطه، توجه به توسعه متوازن و فعال کردن شورای نظارت بر مدارس بزرگسالان، راه دور، ایثارگران و مدارس غیر دولتی را از دیگر برنامه‌های مدنظر معاونت متوسطه برشمرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار