ماندگاری ذخایر ژنتیکی باغ پرندگان به بیش از 120 گونه نادر ارتقا یافت

اصفهان (پانا) - مدیر طرح ساماندهی ناژوان با اشاره به برخی اتفاقات شگفت انگیز محیط زیستی در باغ پرندگان اصفهان گفت: یک جفت قوی سیاه باغ پرندگان ناژوان در شرایط کاملا طبیعی تخم گذاری کرده است.

کد مطلب: ۹۹۰۹۹۵
لینک کوتاه کپی شد
ماندگاری ذخایر ژنتیکی باغ پرندگان به بیش از 120 گونه نادر ارتقا یافت

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، سید رسول هاشمیان در بازدید جمعی از حامیان محیط زیست از باغ پرندگان اصفهان اظهار کرد: حدود 10 سال پیش دو جفت قوی سیاه برای مجموعه باغ پرندگان خریداری شد که این پرنده های زیبا با خوگیری با محیط و بسترسازی مناسب فضای نگهداری آنها، طی چند سال گذشته به صورت کاملا طبیعی تکثیر شده اند.
وی افزود: هر سال قوی سیاه تنها یک بار اقدام به تخم گذاری می کند که این اتفاق معمولا در پاییز یا زمستان مشاهده می شود.
مدیر طرح ساماندهی ناژوان افزود: ماه گذشته نیز کاسکوهایی که تحت نظارت پزشک های متخصص مجموعه در فضای باغ رها شده بودند جفت گیری کرده و اکنون شاهد تولد جوجه های آنها هستیم.
وی گفت: کاسکوها که موجوداتی اجتماعی و برای خانواده های ایرانی جذاب هستند، به ندرت اقدام به جفت گیری می کنند که این اتفاق نیز برای بار اول در باغ پرندگان اصفهان مشاهده شد.
هاشمیان با اشاره به بهینه سازی زیرساخت ها و امکانات موجود در مراکز گردشگری ناژوان ادامه داد: به دنبال آن هستیم تا با رفع معایب و نقاط ضعف مجموعه بتوانیم در سطح بین المللی نیز به جذب گردشگر کمک کنیم.
وی افزود: تجربه 28 ساله همکاران مجموعه ناژوان شامل مدیران و کارشناسان حرفه ای باعث شده تا این روزها شاهد اوج گیری جذابیت و ارائه خدمات تفریحی به گردشگران باشیم.
مدیر طرح ساماندهی ناژوان اضافه کرد: واحد تغذیه و قرنطینه، ‌واحد بهداشت و کلینیک، واحد پرورش و تکثیر و واحد تاکسیدرمی که همگی با برنامه های مدون علمی و به روز دنیا در باغ پرندگان در حال خدمت رسانی هستند، توانسته اند ماندگاری ذخایر ژنتیکی مجموعه را به بیش از 120 گونه نادر ارتقا دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار