گزینه‌های اصلی استقلال برای خرید زمستانی؛ از بازگشت خارجی محبوب تا خرید ستاره جنجالی

تهران (پانا) – استقلالی‌ها در تعطیلات زمستانی برای 4 خرید بزرگ فعالیت‌شان را آغاز کرده‌اند و امیدوارند 2 نفر از این 3 بازیکن را بتوانند راهی تهران کنند.

کد مطلب: ۹۹۰۹۷۷
لینک کوتاه کپی شد
گزینه‌های اصلی استقلال برای خرید زمستانی؛ از بازگشت خارجی محبوب تا خرید ستاره جنجالی

فرهاد فخرآبادی/ استقلال این روزها و به عبارت دیگر این هفته‌ها اوضاع و احوال خوبی ندارد. جدایی ناگهانی آندره‌آ استراماچونی و کش و قوس‌هایی که پیرامون بازگشت او به ایران همچنان هم وجود دارد، تمام مشکلات و برنامه‌های آینده این تیم را تحت‌الشعاع قرار داده است و کمتر هواداری در این تیم طی روزهای اخیر دغدغه این را داشته است که استقلال برای ادامه رقابت با پرسپولیس، سپاهان، تراکتور و شهر خودرو مدعیان جدی قهرمانی نیاز به ترمیم دارد.

به رغم اینکه افکار عمومی تنها روی ماجرای بازگشت و یا پایان قطعی ماجرای آندره‌آ استراماچونی ذوم کرده‌اند، اما بنابر اخباری که بدست آمده است تیمی از سوی سرپرست این باشگاه مشغول رایزنی برای خریدهای زمستانی است و آبی‌‌های پایتخت قصد ندارند به علت درگیر شدن در ماجرای سرمربی ایتالیایی، زمان طلایی نقل و انتقالات زمستانی را از دست بدهند و تیم‌شان بدون خرید جدید وارد نیم فصل دوم لیگ برتر و مهم‌تر از آن لیگ قهرمانان آسیا شود.

برنامه ویژه برای خط آتش

براساس شنیده‌ها، اولویت اول استقلالی‌ها برای ترمیم در نیم فصل، خرید بازیکنی است که بتوانند روی حضور موفقش در خط حمله حساب کنند. این تیم گرچه در نیم فصل اول شیخ دیاباته و مهدی قائدی را در خط حمله داشت و این دو نفر عملکرد خوبی در خط حمله داشتند اما عدم وجود بازیکن خوب جانشین باعث شده بود تا استراماچونی درباره این پست و پیدا شدن بازیکن جانشین برای دیاباته و قائدی نگران شود.

هر چند مرتضی تبریزی هم در پست مهاجم در لیست استقلال وجود دارد اما عملکرد او آنقدر ضعیف بوده که هواداران استقلال هم از او دلسرد شده‌اند و خرید میلیاردی که با هزاران امید و انگیزه از ذوب آهن اصفهان به تهران آمد، شاید طی روزهای آینده این تیم را ترک کند.

استقلالی‌ها برنامه دارند به جای مرتضی تبریزی مهاجمی مطرح را در خط حمله خود قرار دهند و در همین راستا دو گزینه مد نظر مدیران این باشگاه قرار گرفته است که اولین گزینه امیر ارسلان مطهری مهاجم این روزهای ذوب آهن است که پیش از فصل هم پالس‌های منثبتی را برای استقلالی شدن ارسال کرد اما این انتقال عملی نشد و در نهایت برگه دو ساله تمدید قرارداد او با ذوب آهن در زمان مدیریت سعید آذری امضا شد. اما بزرگترین مشکل در راه استقلالی شدن این مهاجم 26 ساله، قرارداد او با تیم اصفهانی است که استقلال را وادار خواهد کرد تا بتواند رضایت مالی ذوب آهنی‌ها را برای این انتقال جلب کنند و احتمالا با رقمی سنگین‌تر از مرتضی تبریزی او را به تهران بیاورند. زمانی که مرتضی تبریزی به استقلال آمد یک فصل از قراردادش با ذوب آهن باقی مانده بود اما ارسلان مطهری یک سال و نیم دیگر با این تیم قرارداد دارد و مهره تاثیرگذار در خط حمله ذوب آهن محسوب می‌شود.

علاوه بر ارسلان مطهری، گزینه سومی هم برای خرید مد نظر استقلالی‌ها قرار گرفته است که شاید از نظر هزینه تفاوتی با ارسلان مطهری نداشته باشد.

آنتونی استوکس مهاجم فصل گذشته تراکتورسازی تبریز گزینه دیگر استقلالی‌ها برای ترمیم خط حمله است. این مهاجم 31 ساله ایرلندی که ابتدای فصل به تیم ترکیه‌ای آدنا دمیراسپور ترکیه پیوسته بود چندی پیش قراردادش را با این تیم ترکیه‌ای فسخ کرد و به عنوان بازیکن آزاد می‌تواند به تیم جدید بپیوندد.

البته در مسیر استقلالی شدن او شاید تنها مشکل و به عبارت دیگر نگرانی مدیران استقلال، حاشیه‌های این مهاجم باشد که فصل گذشته بارها برای تراکتورسازی دردسرساز شده بود.

استخدام مهندس در دستور کار قرار گرفت

به غیر از خط حمله، استقلالی‌ها برای تقویت خط هافبک هم برنامه دارند و به همین منظور 2 بازیکن برای ترمیم این پست در لیست خرید آنها قرار گرفته است که مهم‌ترین و شاخص‌ترین چهره آیاندا پاتوسی هافبک اهل آفریقای جنوبی است که فصل گذشته به مدت نیم فصل برای استقلال به میدان رفت و در همین زمان کوتاه توانست تبدیل به ستاره محبوب سکوهای آبی شود.

این هافبک 27 ساله که همچنان تحت قرارداد باشگاه کیپ تاون آفریقای جنوبی است، ابتدای فصل به تیم اماراتی بن یاس پیوست تا باز هم زیر نظر وینفرد شفر کار کند اما نمایش دور از انتظار و ضعیف او در بن یاس باعث شده تا در آستانه جدایی قرار بگیرد و باشگاه اماراتی او را به آفریقای جنوبی برگرداند. البته گفته می‌شود پاتوسی از سپاهان اصفهان و پرسپولیس هم پیشنهاد دارد و استقلال برای جذب او باید با این تیم‌ها هم رقابت کند.

اگر پروژه حضور پاتوسی در استقلال شکست بخورد، گزینه جدید استقلالی‌ها برای حضور در خط هافبک بازیکنی است که شاید از نظر نام و آوازه در حد و اندازه پاتوسی نباشد اما می‌تواند بسیاری از مشکلات استقلال را رفع کند.

سعید واسعی هافبک پیکان یکی دیگر از گزینه‌های لیست خرید استقلال است که تحت قرارداد با باشگاه پیکان است و استقلالی‌ها برای دریافت رضایت‌نامه او باید دست به جیب شده و رضایت این تیم لیگ برتری را جذب کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار