برگزاری همایش یک روزه پیشگیری از اعتیاد برای خانواده های دانش آموزان در مدارس زیدون

با پیشگیری می‌توان از شکل‌گیری بسیاری از آسیب‌های احتمالی جلوگیری کرد

رییس آموزش و پرورش زیدون با تاکید بر این‌که خانواده تاثیرگذارترین نقش را در گرایش افراد به اعتیاد ایفا می‌کند، اظهار کرد: خانواده اولین بستری است که شخصیت فردی و اجتماعی افراد را شکل می‌دهد.

کد مطلب: ۹۹۰۹۴۲
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری همایش یک روزه پیشگیری از اعتیاد برای خانواده های دانش آموزان در مدارس زیدون

خلیفه آقاجری در گفتگو با پانا اظهار کرد: هر خانواده ایرانی با مداخله زود هنگام و دقت در رفتار و کردار فرزند خود می‌تواند نقش موثری در پیشگیری از اعتیاد فرزندان داشته باشد.

او با اشاره به اینکه در مدارس به بحث آموزش بیشتر از پرورش توجه شده است، سنین آغاز و شروع مصرف مواد مخدر بسیار پایین آمده است و این امر نیازمند فرهنگ‌سازی بیشتر است و لازم است آگاهی لازم در این خصوص به جامعه ارائه شود.

آقاجری با اشاره به این‌که «پیشگیری از اعتیاد در خانواده»، این همایش در موضوع مبارزه با موادمخدر است، ادامه داد: در حال حاضر، یکی از مهم‌ترین اهداف، تمرکز روی پیشگیری از گرایش به مصرف موادمخدر است؛ چرا که صرف هزینه در این مرحله بسیار کمتر از زمانی است که فرد برای ترک اقدام می‌کند. همچنین با پیشگیری می‌توان از شکل‌گیری بسیاری از آسیب‌های احتمالی جلوگیری کرد.

او با تاکید بر این‌که خانواده تاثیرگذارترین نقش را در گرایش افراد به اعتیاد ایفا می‌کند، افزود: خانواده اولین بستری است که شخصیت فردی و اجتماعی افراد را شکل می‌دهد.

او در پایان بیان کرد: اولین همایش پیشگیری از اعتیاد در مدرسه دبیرستان صدیقه کبری شهر سردشت برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار