اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی برای احداث بازارچه بین‌راهی بوکان – میاندوآب تامین شد

ارومیه (پانا) - مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان‌غربی گفت: اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی برای احداث بازارچه بین‌راهی محور بوکان - میاندوآب که در کریدور شمال به جنوب کشور و در محدوده شهر سیمینه بوکان قرار دارد، از این طریق این صندوق تامین شد.

کد مطلب: ۹۹۰۹۲۷
لینک کوتاه کپی شد
اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی برای احداث بازارچه بین‌راهی بوکان – میاندوآب تامین شد

علیرضا آخوندزاده در کارگاه آموزشی کارآفرینی برای کشت گیاهان دارویی و زعفران در مناطق روستایی که در سالن اجتماعات فرمانداری بوکان برگزار شد، افزود: در این بازارچه محصولات محلی و فرهنگی این شهرستان برای مسافران و گردشگران عرضه می‌شود.

وی افزود: اعتبار احداث این بازارچه به صورت تسهیلات در اختیار شهرداری و شورای اسلامی شهر و افراد متقاضی غرفه‌های این بازارچه قرار می‌گیرد.
آخوندزاده ادامه داد: پرونده متقاضیان دریافت غرفه در این بازارچه به تعداد ۴۰ نفر تکمیل شده‌است و شورا و شهرداری سیمینه با تهیه زمین مورد نیاز کار احداث آن را توسط ۲ پیمانکار بر عهده دارد.
وی از شهر بوکان به عنوان آزمونه (پایلوت) کشت گیاهان دارویی در آذربایجان‌غربی یاد کرد و گفت: کارگاه آموزشی برای دهیاران با هدف توسعه کشت گیاهان دارویی و زعفران در مناطق روستایی بوکان تشکیل شده‌است.
وی اظهار داشت: کشت گیاهان دارویی با توجه به تنوع و گستردگی آنها امروزه در برخی از مناطق با استقبال خوبی مواجه شده اما در این منطقه برای این ظرفیت مهم هنوز راهبردی مشخص تدوین نشده‌است.


مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان‌غربی گفت: برای افراد متقاضی کشت گیاهان دارویی مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی پرداخت می‌شود.
شهر سیمینه بوکان در مسیر جاده بوکان - میاندوآب قرار دارد و دارای بیش از یک‌هزار نفر جمعیت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار