بودجه ۱۲۰ میلیون تومانی فدراسیون ورزش کارگری

خرم آباد (پانا) – نایب رییس فدراسیون ورزش کارگری گفت: بودجه این فدراسیون در حال حاضر ۱۲۰ میلیون تومان است که آن هم به حساب این نهاد واریز نمی شود.

کد مطلب: ۹۹۰۹۱۶
لینک کوتاه کپی شد
بودجه ۱۲۰ میلیون تومانی فدراسیون ورزش کارگری

بیژن خراسانی روز دوشنبه در مجمع عمومی سالانه هیات ورزشی کارگران لرستان افزود: با رایزنی های مجلس ردیف بودجه ای برای فدراسیون کارگری با اعتبار رقم ۱۰۰ هزار تومان شروع و الان ۱۲۰ میلیون تومان شده است.

وی با اشاره به جمعیت ۴۰ تا ۵۰ میلیونی خانواده کارگری کشورادامه داد: این مبلغ هم به حساب ورزش کارگری واریز و بابت استفاده از اماکن و سایر خدمات لحاظ می شود.

وی با بیان اینکه در سال های گذشته به دنبال سلامتی نیروی کارگرو شادمانی آنها نبوده ایم ادامه داد: فدراسیون ورزش کارگری از سال ۹۱ با همکاری وزارت ورزش و جوانان و تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایجاد شد.

خراسانی گفت: طی سه دوره مسابقات جهانی، چنانچه افرادی حامی مالی داشتند اعزام شده و تیم ملی اعزام نشده است اما در رقابت های جهانی اسپانیا تیم ملی کارگری با همکاری وزیر فعلی تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعزام و افتخار آفرین شد.

وی با بیان اینکه فدراسیون کارگری در ۲ وزارتخانه مربوطه ردیف بودجه ای ندارد تصریح کرد: وزارت ورزش نگاهی همانند ورزش دانش آموزی و دانشگاهی به کارگران دارد و تنها کار نظارتی بر فدراسیون را انجام می دهد در حالیکه وزارتخانه های مربوطه اعتباراتی برای ورزش دانش آموزی و دانشگاهی لحاظ می کنند.

وی ادامه داد: جایگاه فدراسیون ورزش کارگری امسال در چارت تشکیلاتی وزارت ورزش تعیین شد که امیدورایم با این امر، سال های آینده بودجه مناسبی برای فدراسیون مصوب شود.

خراسانی با بیان ینکه هیات های استان ها نیز حامی مالی و اعتبار خاصی ندارند و بار سنگین مسابقات به عهده آنها است ادامه داد: ورزش کارگری شناخته شده و بخش های مختلف خبری و خبرگزاری ها پیگیر مسایل آن هستند که این امر مایه امیدواری است.

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی لرستان نیز گفت: توسعه ورزش کارگری با هدف ایجاد نشاط و رشد معنویت در بنگاههای اقتصادی استان در دستور کار است.

علی آشتاب افزود: امکانات ورزش کارگری خوبی در لرستان وجود دارد که در اختیار همه مردم و همیار جامعه ورزشی استان است.

وی گسترش امکانات را موجب بهبود سلامت در جامعه کارگری و کارفرمایی دانست و اظهار داشت: در حالیکه اعتباری از وزارتخانه دریافت نکرده ایم اما امسال ۱۱ تیم را به مسابقات قهرمانی کشور اعزام کردیم .

وی با اشاره به برگزاری ۳۰ مسابقه ورزش کارگری در استان افزود:‌ ترویج ورزش های گروهی از جمله راهپیمایی و کوهپیمایی دردستور کار قرار دارد.

آشتاب گفت: برخی مجموعه های ورزشی در دست ساخت و یا تکمیل شده، دچار استهلاک و فرسودگی هستند که به دلیل تزریق قطره چکانی اعتبار و طولانی شدن زمان احداث، کارآیی لازم را هنگام بهره برداری ندارند.

۳۴ انجمن و کمیته کارگری در لرستان فعال است، ۱۳۰ هزار کارگر بیمه شده اجباری در لرستان فعالیت دارند و در مجموع ۱۸ مدال بین المللی و ۱۶ مدال کشوری توسط کارگران ورزشکار استان کسب شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار