درخشش ۴ قصه‌گوی یزدی در جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی

یزد (پانا)- قصه گویان یزدی در بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی خوش درخشیده و رتبه‌هایی را در بخش‌های مختلف این جشنواره به دست آوردند

کد مطلب: ۹۹۰۸۸۴
لینک کوتاه کپی شد
درخشش ۴ قصه‌گوی یزدی در جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی

رابط جشنواره قصه‌گویی اظهار داشت: با رای هیات داوران جشنواره در بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها؛ حاج محمد کارگر شورکی با قصه "چلچراغ" رتبه سوم این رویداد فرهنگی را کسب کرد.

مهدی آرایی ادامه داد: زهرا دهستانی بافقی با قصه "حاکم نادان و دزد بدجنس" در بخش زنان و مردان موفق به کسب رتبه دوم شد و هانیه اعتمادیان با قصه "دزدی که خر شد" نیز در بخش دختران و پسران بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی موفق به کسب رتبه سوم شد.

وی افزود: مبینا مسلم یزدی، دیگر قصه‌گوی این استان هم با قصه "باد و خورشید" برگزیده بخش قصه‌گویی ۹۰ ثانیه‌ای در بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی شد.

رابط جشنواره قصه‌گویی عنوان کرد: بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از ابتدای سال جاری آغاز شد و استان یزد با برگزاری ۱۴ جشن در سراسر استان گامی در راستای آشنایی عموم مردم برداشت.

وی اظهار داشت: بیش از ۳۰۰ اثر در بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، زنان و مردان، دختران و پسران و قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از میان این آثار ۱۳۵ نفر به رقابت صحنه‌ای دعوت شدند و در هفته ملی کودک برای ارزیابی به مدت ۸ روز به رقابت پرداختند که این آثار از سوی شبکه استان یزد در حال پخش است.

وی بیان کرد: پس از ارزیابی، ۱۷ قصه‌گو در بخش قصه‌گویی ۹۰ ثانیه‌ای به بخش آرای مردمی راه پیدا کردند و از ۸ مقاله از بین ۱۷۵ مقاله‌ای که در سطح کشور به جشنواره رسیده بود مقاله آمنه اولیاء از یزد به بخش نیمه‌نهایی رسید.

آرایی با بیان این‌که بالاترین آمار شرکت در بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از استان یزد بوده است گفت: سمیه اصحاب صحف نیز تنها شرکت کننده از یزد در بخش بین الملل بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه‌گویی بود.

وی بیان داشت: هم‌چنین اقداماتی نیز برای حضور موثر و پرشور در بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی انجام شد از جمله کارگاه‌هایی برای قصه‌گویان در قالب تورهای قصه‌گویی به همت انجمن قصه‌گویی کانون در تمامی شهرستان‌ها برگزار شد. نماینده انجمن قصه‌گویی استان یزد هم پیرامون برگزاری این جشنواره و رتبه‌های استان یزد اظهار داشت: استان یزد امسال جایگاه خوبی در قصه‌گویی داشت و آمار پذیرفتگان از یزد در بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی بیش از سایر استان‌ها بود.

سمیه اصحاب نماینده انجمن قصه‌گویی استان با بیان این‌که اجرای قصه‌گویان یزدی در جشنواره مورد توجه بود ادامه داد: استان‌های دیگر هم ابراز خرسندی از حضور یزدی‌ها داشتند و با وجود این‌که نوعی رقابت وجود داشت به یزد به عنوان رقیب نگاه نمی‌کردند و قصه‌گویان یزدی را دوست خود می‌دانستند که نشان از نوع برخورد و منش یزدی‌ها داشت.

وی با اشاره به جایگاه استان یزد در زمینه قصه‌گویی بین کانون‌های کشور افزود: خوشبختانه طی چند سال گذشته گروه‌های آزاد قصه‌گویی نیز توان‌مند شده و در کنار قصه‌گویان کانون هستند و حضور این افراد موجب تقویت و رشد این فعالیت خواهد شد و در نتیجه کیفیت قصه‌گویی نیز افزایش خواهد یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار