حسینی خبر داد: راه‌اندازی میز خدمت الکترونیکی سازمان آموزش و پرورش استثنایی تا بهمن

برای علم‌بنیاد بودن سازمان آموزش و پرورش استثنایی کارگروه کاربست پژوهشی و مطالعاتی طرح‌ها و برنامه‌های ملی و بین‌المللی راه‌اندازی شده و قرار هست که ۱۰۰ نفر از صاحب نظران اصلی تعلیم و تربیت در حوزه استثنایی را نیز در این راستا دعوت کنیم

تهران (پانا) - رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در جلسه شورای راهبری این سازمان، هدف از برگزاری این شورا را تحقق دو هدف اصلی سلامت و تحول اداری اعلام کرد.

کد مطلب: ۹۹۰۸۳۷
لینک کوتاه کپی شد
حسینی خبر داد: راه‌اندازی میز خدمت الکترونیکی سازمان آموزش و پرورش استثنایی تا بهمن

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، سیدجواد حسینی در دومین جلسه شورای راهبری سازمان آموزش و پرروش استثنایی که صبح امروز دوشنبه ۹ دی در سالن جلسات این سازمان برگزار شد، گفت: ما اگر بتوانیم تحول درست اداری را به صورت سالم محقق کنیم در راستای کارهای‌مان موفق خواهیم بود که البته ما غیر از این هم مأموریتی نداریم.

او با بیان اینکه سازمان تحول‌خواه همان سازمان تجدید حیات شونده است، گفت: یکی از مولفه‌های یک سازمان تحول‌خواه مشارکت‌محوری است و ما باید در این شورای کاری کنیم که مشارکت‌محوری محقق شود که برای تحقق آن کارهایی از جمله، ایجاد نظام مشارکتی از کف تا ستاد، ایجاد پارلمان مجازی فرهنگیان، ایجاد انجمن مرکزی اولیاء و مربیان انجام شده است.

حسینی همچنین با بیان اینکه اجتماعی‌شدن مسئله خیلی مهمی است، افزود: ما به دنبال اجتماعی کردن سازمان آموزش و پرورش استثنایی هستیم که این نیازمند اطلاع رسانی وسیع و گسترده و استفاده از ظرفیت‌های علمی، فرهنگی جامعه و صدا و سیما است.

او دومین مولفه را علم‌بنیاد بودن سازمان عنوان کرد و افزود: در این خصوص کارگروه کاربست پژوهشی و مطالعاتی طرح‌ها و برنامه‌های ملی و بین‌المللی را راه‌اندازی کردیم و قرار هست که صد نفر از صاحب نظران اصلی تعلیم و تربیت در حوزه استثنایی را نیز در این راستا دعوت کنیم.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه بهترین راه برای احیای حقوق شهروندی و عدالت اجتماعی استفاده از فناوری و عصر نوین ارتباطات است گفت: در این راستا می‌توان اقداماتی از جمله رسیدگی به سامانه‌ها، یکپارچه‌سازی سامانه‌ها و استقرار نظام مدیریت عملکردی را انجام داد.

حسینی ضمن تأکید بر این مطلب که بزرگترین مشکل ما در سازمان‌ها، عدم استقرار نظام مدیریت عملکردی است، اظهار داشت: متاسفانه ما همیشه در یکی از بخش‌ها و اجزای آن که شامل، نظام جامع طراحی، اجرا، ارزیابی و بهبود عملکرد است، درست عمل نکرده به همین خاطر ما حتما نیاز به نوسازی نیروی انسانی در این بخش داریم.

او ادامه داد: نظام ارزیابی ما سه بخش رسیدگی به شکایات، نظارت و ارزیابی است که مورد آخر از همه مهمتر است.

حسینی همچنین مولفه بعدی را شفافیت سازمانی بیان کرد و افزود: ما به دنبال ایجاد سازمان شیشه‌ای شکل هستیم و باید اطلاعات سازمانی‌مان دقیق و جامع به مردم اطلاع‌رسانی شود.

او حقوق شهروندی را یکی دیگر از مولفه‌های سازمان تحول خواه معرفی کرد و اظهار داشت: در این راستا باید تا بهمن ماه سال جاری میز خدمت الکترونیکی به صورت کاربردی و با رویکرد مشتری‌مداری راه‌اندازی شود. ما باید یک سازمان بهره‌ور داشته باشیم که لازمه آن مهندسی مجدد فرآیند است که به ما این امکان را می‌دهد چه بخش‌هایی را تاسیس یا تعطیل یا اصلاح کنیم.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: پنج خدمت پر مشتری در سازمان را در مرحله اول شناسایی و سپس مهندسی مجدد فرآیند در خصوص آنها انجام شود تا از این طریق بتوانیم نقش خود را در این شورا در جهت سلامت و تحول اداری بهتر ایفا کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار