عزت الله ضرغامی:

ضرغامی: مردم آذربایجان صاحبان انقلاب هستند

تبریز(پانا) - عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در مراسم گرامیداشت روز بصیرت و میثاق امت با ولایت درجمع مردم ولایی و انقلابی تبریز گفت: شما مردم آذربایجان صاحب انقلاب هستید.

کد مطلب: ۹۹۰۸۳۲
لینک کوتاه کپی شد
ضرغامی: مردم آذربایجان صاحبان انقلاب هستند

ضرغامی در تجمع جمیع مردم که به مناسبت دهمین سالگرد حماسه ۹ دی در مصلای بزرگ تبریز، گفت:احساس تکلیفی که شما مردم تبریز در ۸ دی ۸۸ داشتید، ناشی ازاحساس وظیفه و حق شناسی بود که نسبت به شهدا و راه انقلاب داشته اید و اکنون نیز با این تجمع عظیم ثابت کردید که در راه حمایت از انقلاب ثابت قدم هستید.
وی افزود: شما مردم تبریز و آذربایجان شرقی همیشه و در همه حال از زمان مشروطیت نقش محوری و پیشگامی داشته اید و می توان گفت نقش تبریز در وحدت جامعه اسلامی الگو و مظهر است.
عزت الله ضرغامی ادامه داد: فتنه ی ۸۸ که مرکز آن تهران بود، به گونه ای جلوه داده شده بود که گویی در سراسر کشور است و مردم تبریز در روز ۸ دی توانستند با شعارهای پرمحتوای خود کل کشور را تحت تاثیر قرار دهند.
وی افزود: در هر مقطعی تبریز پیشگامی خود را حفظ کرده است.اغتشاشات اخیر که اعتراضات حقی هم بود ، اگر به طور سالم برگزار می شد تاثیرگذار بود چرا که مردم و به خصوص مستضعفین خواستار حق معیشت خود بودند. ولی فتنه گران با آمادگی این اعتراض را به آشوب تبدیل کردند و در مقابل این موضوع ایستادن و فهمیدن فرق اعتراض و فتنه بصیرت می خواهد.
او ضمن اشاره به فرق فتنه و اعتراض گفت: فتنه با تردید آغاز می شود. تردید گرد و غباری ایجاد می کند که چشم را کور می کند و بعد از فتنه مردم متوجه اتفاقات می شوند و کسانی که بصیرت دارند، متوجه اتفاقات می شوند و در این راستا بصیرت کم فضیلتی نیست.
ضرغامی با اشاره به اینکه تبریز الگوی وحدت بسیار جامع و فراگیر است ادامه داد: بعضی ها تصور میکنند پرداختن به حماسه ۹ دی با وحدت مردم ناسازگار است . ولی آحاد مردم با هر فکر و سلیقه، همه متحد در کنار مسئولین هستند.بحث ۹ دی سیاسی نیست بلکه نقطه ی عطف است و میتوان گفت انقلاب سوم است.۹ دی به دنیا نشان داد که مردم با رهبری پیمان بسته اند و دست طمع را قطع کرده اند.
وی خاطر نشان کرد: سایت های مخالف نظام بیشترین تلاش را در روزهای قبل کرده بودند که با فضا سازی برای مسابقه فوتبال تیم تراکتورسازی اغتشاشی ایجاد کنند که با بصیرت مردم مواجه شدند و به معنای واقعی شکست خوردند.وقتی من این موضوع را به رهبر توضیح دادم لبخند زدند و گفتند " خب تبریز است دیگر!"
"ما از تبریزی ها میخواهیم از کل کشور و انقلاب حمایت کنند و شما نگران بودید که در تبریز اتفاقی بیفتد!"
وی ضمن اشاره به اهمیت آگاه سازی جوانان گفت: جو زده ی فضای مجازی نشوید. تشکیلات وسیع فضای مجازی مرتبا مطالبی را با ربات ها تولید و توزیع میکند که بر علیه نظام است و اینها عملیات روانی است که دشمن انجام میدهد.اینکه میگوییم تبریز با بصیرت است ، یعنی از همان اول فتنه را تشخیص می دهد و جوانان نیز باید برداشت صحیح را یاد بگیرند و در مسائل کشور با بصیرت رفتار کنند و تحت تاثیر فضای مجازی قرار نگیرند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: چیزی که امروزه میتواند در کنار انتقاد و اعتراض ملاک تصمیمات باشد، حفظ وحدت است. رهبری مرتبا روی وحدت داشتن تاکید میکند. اما انتقادی که موجب تفرقه شود ، باید از آن جلوگیری شود.
ضرغامی افزود: نقش تبریز در چهلم شهدای قم از بعضی جهات بسیار مهم است چون مسیر جدیدی را برای مردم کشور علیه رژیم شاهنشاهی پدید آورد.
وی همچنین افزود : شما مردم آذربایجان صاحب انقلاب هستید و با احساس تکلیف و احساس وظیفه در تمامی صحنه‌های انقلاب یکی از پیشگامان بوده‌اید و زمانی که تصاویر ۸ دی و راهپیمایی عظیم مردم تبریز از صدا و سیما پخش شد واقعاً نقش بی بدیلی در ایجاد یک فضای پرشور انقلابی برای کل کشور داشت .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار