روایت ظریف از پیشنهادهای مهم ایران و روسیه برای صلح در خلیج فارس

تهران (پانا) - وزیر امور خارجه پیش از ترک مسکو به مقصد پکن گفت: برخلاف دیگران که هزاران مایل دورتر از سواحل خود به جنگ افروزی دفاعی دست می‌زنند،‌ایران و روسیه برای صلح در سوریه با یکدیگر همکاری کرده‌اند و اکنون پیشنهادهای مهمی برای صلح در خلیج فارس ارائه کرده‌اند.

کد مطلب: ۹۹۰۸۱۹
لینک کوتاه کپی شد
روایت ظریف از پیشنهادهای مهم ایران و روسیه برای صلح در خلیج فارس

به گزارش روز دوشنبه اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، محمد جواد ظریف که روز گذشته به مسکو سفر کرده است، در حساب کاربری خود در توییتر نوشت:"در روسیه با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه این کشور گفت وگوی پرباری داشتم."

ظریف تاکید کرد: "برخلاف دیگران که هزاران مایل دورتر از سواحل خود به جنگ‌افروزی «دفاعی» دست می‌زنند، ایران و روسیه برای صلح در سوریه با یکدیگر همکاری کرده‌اند و اکنون پیشنهادهای مهمی برای صلح در خلیج فارس ارائه کرده‌اند. مقصد بعدی: چین "

محمدجواد ظریف به منظور دیدار با همتای روس خود، عصر دیروز یکشنبه راهی مسکو شد و پیش از ظهر امروز به وقت تهران، با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه دیدار کرد.

روابط دوجانبه، برجام، مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی از مهمترین محورهای گفت‌وگوی وزرای امور خارجه ایران و روسیه در این دیدار بوده است.
این در حالی است که وزیر امور خارجه و هیات همراه عصر امروز از مسکو عازم پکن خواهد شد.
به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه، گفت‌وگو و رایزنی درخصوص روابط دوجانبه، برجام و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی هدف از این سفر است.

«گنگ شوانگ» سخنگوی وزارت خارجه چین هم امروز در کنفرانس خبری در پکن با اعلام این خبر گفت: وزیر خارجه ایران در یک دیدار رسمی و به دعوت «وانگ یی» وزیر خارجه چین به این کشور سفر می‌کند و با همای چینی خود دیدار می‌کند.

این دیپلمات چینی اظهارداشت: پکن مایل است با تهران همکاری کند تا توسعه پایدار و همکاری استراتژیک جامع بین چین و ایران را تقویت کند و به طور مشترک توافقنامه هسته ای ایران و صلح و ثبات را در منطقه خلیج فارس حفظ کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین همچنین با اشاره به سفر ظریف به روسیه گفت: مسکو و پکن به عنوان دو شریک راهبردی، در مورد برجام و سایر موضوعات مهم بین‌المللی دارای هماهنگی‌ها و ارتباطات نزدیک هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار