پنتاگون: ۵ مقر گردان‌های حزب‌الله در عراق و سوریه را هدف گرفتیم

تهران (پانا) - وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) ادعا کرد، ارتش این کشور پنج تاسیسات وابسته به گردان‌های حزب‌الله عراق از جمله مواضع فرماندهی و کنترل و نیز انبار تسلیحاتی این گروه را هدف گرفته است.

کد مطلب: ۹۹۰۷۹۶
لینک کوتاه کپی شد
پنتاگون: ۵ مقر گردان‌های حزب‌الله در عراق و سوریه را هدف گرفتیم

به گزارش ایسنا از سایت شبکه اسکای نیوز، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) دربیانیه‌ای که در سایت رسمی خود منتشر کرد، آورده است: حمله شب گذشته در واکنش به حملات مکرر گردان‌های حزب‌الله عراق به مواضع و پایگاه‌هایی عراقی صورت گرفت که میزبان نیروهای ائتلاف آمریکایی هستند.

به گفته جاناتان هافمن، سخنگوی ارشد پنتاگون، نیروهای آمریکایی حملاتی را به تاسیسات این گروه در عراق و سوریه داشتند. وی انگشت اتهام را به سمت حزب‌الله عراق در زمینه هدف گیری پایگاهی عراقی با ۳۰ راکت گرفت که منجر به کشته شدن یک پیمانکار آمریکایی و زخمی شدن چهار آمریکایی دیگر و نیز دو نیروی امنیتی عراق شد.

به ادعای وی، این حملات منجر به کاهش توانمندی حزب‌الله عراق برای انجام چنین حملاتی در آینده علیه نیروهای ائتلاف خواهد شد.

وزارت دفاع آمریکا عنوان کرده است، حمله سه موضع حزب‌الله در عراق و دو موضع این گروه در سوریه را هدف قرار داد که شامل تاسیسات ذخایر تسلیحاتی، مواضع فرماندهی و کنترل می‌شود. طبق بیانیه پنتاگون این نیروها برای برنامه‌ریزی و انجام حملات علیه نیروهای ائتلاف از این مواضع استفاده می‌کنند.

همچنین دو مقام پنتاگون که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند،‌ در این حملا ت از جنگنده‌های اف ۱۵ استفاده شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار