سخنگوی دولت هرگونه نقش آفرینی کشورمان در حمله به نیروهای آمریکا در عراق را تکذیب کرد

تهران (پانا) : علی ربیعی سخنگوی دولت می گوید: ما هرگونه نقش آفرینی در حمله به نیروهای آمریکایی را قویاً تکذیب می‌کنیم. این ادعای بدون مدرک آمریکا نمی تواند توجیهی برای بمباران و کشتار مردم بر خلاف قوانین بین‌المللی باشد.

کد مطلب: ۹۹۰۷۴۶
لینک کوتاه کپی شد
سخنگوی دولت هرگونه نقش آفرینی کشورمان در حمله به نیروهای آمریکا در عراق را تکذیب کرد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت ، علی ربیعی سخنگوی دولت ضمن محکوم کردن اقدام آمریکا برای حمله به مواضع نظامیان عراق، بیان داشت: حملات غیرقانونی و ناموجه آمریکا به پایگاه نیروهای مردمی عراق به شهادت شماری از مردم عراق منجر شد. دولت آمریکا برای توجیه این تجاوز و قتل عام، گروه های مردمی عراق را در ادامه دروغ های تکراری، تحت حمایت ایران و عامل حملات به مقر نیروهای آمریکایی در آن کشور معرفی کرده است.
وی ادامه داد: ما هرگونه نقش آفرینی در حمله به نیروهای آمریکایی را قویاً تکذیب می‌کنیم. این ادعای بدون مدرک آمریکا نمی تواند توجیهی برای بمباران و کشتار مردم بر خلاف قوانین بین المللی باشد.
ربیعی اظهار داشت: طنزآمیز است که آمریکا هنوز بخش هایی از عراق را تحت اشغال خود گرفته و مردم این کشور را بمباران می کند و بی شرمانه ادعا می کند که به حاکمیت دولت عراق احترام می گذارد.
سخنگوی دولت تاکید کرد: این حمله تجاوزکارانه که آمریکا با تلاش برای فریب دادن افکار عمومی جهان آن را حمله دفاعی نامیده است، تایید دیگری بر نقش مخرب آمریکا برای صلح و ثبات در منطقه و به ویژه در عراق بود؛ تا جایی که مقامات رسمی دولت، احزاب و شخصیت های برجسته عراقی را هم به خشم آورد.
ربیعی خاطر نشان کرد: این واقعه یکبار دیگر نشان داد که تا زمانی که آمریکا به حضور ناخوانده خود در عراق و سوریه ادامه می دهد، صلح برای همگان دور از دسترس خواهد بود.
سخنگوی دولت تاکید کرد: هشدار می دهیم که اینگونه اقدامات نسنجیده و خودسرانه که ناقض آشکارترین مقررات بین‌المللی است، جز افزودن بر حس بیزاری از اشغالگری و تشدید ناامنی نتیجه دیگری نخواهد داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار