مصاحبه با کارشناس تشکیلات سازمان دانش آموزی زنجان:

معرفی آموزش های تخصصی مربیان پیشتاز

زنجان (پانا) - معاونت تشکیلات سازمان دانش آموزی زنجان فعالیت های آموزشی متنوعی برای مهارت افزایی مربیان پیشتاز دارد که هرساله در مناطق چهارده گانه آموزش و پروش استان زنجان به شکل آموزش های ضمن خدمت تخصصی برای مربیان برگزار می گردد.

کد مطلب: ۹۹۰۷۱۸
لینک کوتاه کپی شد
معرفی آموزش های تخصصی مربیان پیشتاز

آقای علیرضا سلیمانی کارشناس تشکیلات سازمان دانش آموزی زنجان و مسئول آموزش های تخصصی این سازمان در مصاحبه با خبرگزاری پانا به شرح فعالیت های آموزشی سازمان برای مربیان پیشتاز پرداخت.

به گفته ی آقای سلیمانی؛ استان زنجان توانسته تاکنون بیش از 24 هزار دانش آموز پیشتاز دختر و پسر را جذب و ساماندهی نماید که این فرآیند با همکاری 1118 نفر از مربیان پیشتاز امکان پذیر شده است. در حال حاضر یکی از مهم ترین برنامه های معاونت تشکیلات سازمان دانش آموزی برگزاری دوره های آموزشی و کلاس های تخصصی مربیگری با عناوین: هویت تشکیلاتی، صف جمع، امداد و نجات، مخابره و جهت یابی و کار با چوب و طناب است. وی در نگاه کوتاه سرفصل های آموزشی را بشکل زیر شرح داد:

هویت تشکیلاتی: «آموزش اهداف فعالیت‌های تشکیلات پیشتازان، منش ها، شعارها و نمادهای تشکیلاتی پیشتازان است.»

صف جمع: «این قسمت از آموزش ها شامل آموزش رژه، گارد پرچم و مراسم حاملان قرآن می شود.»

امداد و نجات: «این قسمت از آموزش ها شامل آتل بندی، بانداژ در موقعیت های مختلف، شیوه ی حمل مصدوم، نحوه ی مقابله با حوادث طبیعی و غیرطبیعی مشود.»

مخابره و جهت یابی: «جهت یابی در موقعیت های مختلف از جمله جهت یابی در شب با استفاده از موقعیت ستاره ها و آموزش مهارت های ارتباطی و مخابراتی مانند آموزش زبان مورس با استفاده از چراغ قوه و ارسال پیام با پرچم.»

کار با چوب و طناب: «شامل آموزش انواع گره برای بانداژ، حمل اجسام، نصب چادر و سایر اتصالات طناب به چوب می شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار