مصاحبه دواری، مدیر منطقه 7 با برنامه فرصت برابر

تهران (پانا) - به مناسبت هفته نهضت سواد آموزی نادیا دوّاری، مدیر آمورزش و پرورش منطقه 7 با برنامه فرصت برابر مصاحبه کرد.

کد مطلب: ۹۹۰۶۳۲
لینک کوتاه کپی شد
مصاحبه دواری، مدیر منطقه 7 با برنامه فرصت برابر

به گزارش اطلاع رسانی آموزش و پرورش منطقه 7 شهر تهران, به مناسبت هفته نهضت سواد آموزی نادیا دوّاری مدیر منطقه با برنامه فرصت برابر مصاحبه نمود. وی در این مصاحبه گفت: یکی از شاخص های مهم توسعه یافتگی در همه ی کشورها بحث میانگین سواد و میانگین بی سوادی و در صد بی سوادی است. در کشور ما هم به این موضوع توجه شده است. اکنون در شرایطی هستیم که آن حجم بالا و تراکم بی سوادی که در پیش ازانقلاب، بدلیل بی توجهی رژیم ، اتفاق افتاده بود، به نسبت بالایی برطرف شده است.
ایشان بیان داشتند که طریقه شناسایی افراد بی سواد بدین طریق انجام می گیرد، که برای ثبت نام دانش آموزان حتما باید میزان تحصیلات پدر و مادر در سامانه سناد ثبت شود و از آنجا شناسایی انجام می شود، البته از طریق مراکز اطلاع رسانی نهادهای دیگر هم این اتفاق رقم می خورد ولی دسترسی ها قدری مشکل است . لذا بهزیستی ، ثبت احوال و شهرداری ها بایستی بیش از پیش همکاری خود را با آموزش و پرورش در این زمینه انجام دهند.
کلاس های سوادآموزی غالبا در مدارس آموزش و پرورش و با حمایت مدیران مدارس تشکیل می شود ودر بعضی مناطق ما مراکز یادگیری محلی وجود دارد که علاوه بر آموزش سوادخواندن و نوشتن ، مهارتهای زندگی و کارآفرینی را نیز به سواد آموزان یاد می دهند. سوادآموزان ما علی رغم اینکه سوادکافی ندارند ولی مهارت های اجتماعی وفردی بسیار بالایی دارند که این امر می تواند محیطی برای کارآفرینی آنان فراهم نماید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار