طرح توانمندسازی اردویی مدرسان، مربیان و دانش آموزان در منطقه۶

تهران (پانا) - طرح توانمندسازی اردویی مدرسان، مربیان و دانش آموزان معاونت پرورشی آموزش و پرورش شهر تهران با حضور مجتبی ولی پوری، رییس اداره فرهنگی و هنری شهر تهران و کریمی، معاون پرورشی منطقه6 در محل کانون فرهنگی تربیتی نیایش برگزار شد. 

کد مطلب: ۹۹۰۶۳۱
لینک کوتاه کپی شد
طرح توانمندسازی اردویی مدرسان، مربیان و دانش آموزان در منطقه۶

مجتبی ولی پوری، رییس اداره فرهنگی و هنری شهر تهران در افتتاحیه اولین دوره استانی آموزشی و مهارتی مربیان اردویی شهر تهران گفت: امیدوارم این برنامه به بهتر شدن و با کیفیت شدن برنامه های اردویی کمک کند. مربیانی که در سطح کشوری دوره ای را در مشهد گذراندند، اکنون برای مربیان مناطق آموزش می دهند و امید داریم این آموزش به همینجا ختم نشود و شما مربیان این اطلاعات را به دانش آموزان تان منتقل کنید.
وی افزود: اردوها برای ما اهمیت دارد البته اگر با برنامه اردو را پیش ببریم. این چندسال بخاطر مشکلاتی که در برگزاری اردوها وجود داشته، بعضی از مدارس اردو را کنار می گذارند تا دردسر نکشند اما باید اهمیت اردو را برای اولیا و مدیران مدارس تبیین کنیم. هیچ چیزی جایگزین اردو نمی شود. در همان اردوی یکروزه شناخت معلم و دانش آموز کامل می شود. پس حتما اردو را از اصلی ترین برنامه های خود قرار دهید و این دوره آموزشی از این جهت است. در بحث اردوها و بحران هایی که پیش می آید، این دوره ها موثر است.


ولی پوری گفت: پیشگیری از آسیب اجتماعی و پدافند غیرعامل و امداد و نجات و گره بندی و فریاد شادی و بازی های گروهی از جمله مواردی است که در این دوره ها آموزش داده می شود.
ولی پوری با اشاره به تهیه بسته های آموزشی اردویی گفت: در اتاق فکر اداره کل بسته هایی برای مربیان درحال آماده کردن است. در این بسته ها از لحظه ای که دانش آموز سوار ماشین شده تا وقتی پیاده می شود برنامه هایی تدارک دیده شده است. از شما مربیان هم می خواهم تا اگر ایده ای دارید، ارایه کنید.
وی افزود: این آموزش ها یک مقدمه است و شما با تحقیق هایی که انجام می دهید این طرح را پربارتر و بومی تر کنید که متناسب با دانش آموز منطقه شما ارایه شود.

همچنین حسن کریمی، معاون پرورشی منطقه6 شهر تهران ضمن خیر مقدم جهت حضور مهمانان و مربیان با اشاره به اینکه کانون نیایش به همت مدیر سازمان دانش آموزی منطقه6 تبدیل به یک کانون در منطقه شده است، گفت: یکی از بهترین نقاط عطف کاری من روزهایی بوده که اردو رفته ایم. روزهایی که با جسارت دانش آموزان را اردو برده ایم. خاطرات بودن با بچه ها برای همه ما زنده است. امروزه فعالیت مربیان در حوزه اردو بسیار سخت تر است زیرا دانش آموزانی که درگیر امور آموزشی و کنکوراند باید به اردو ببرید. آنچه کار شما را ساده می کند، داشتن برنامه است.
وی افزود: از شما میخواهم انرژی بگذارید و بچه ها را به اردو ببرید. بچه های ما زیر انبوه کتابها خاطرات کودکی شان فراموش می شود و نیاز دارند که اردو بروند زیرا خاطره سازی در دوران تحصیل نداشته اند از مدرسه حس خوبی به یادگار نمی برند. امیدوارم روزهایی را ببینیم که فضاهای اردویی ما از دانش آموز و ثبت خاطرات دانش آموزی پر شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار