مسئول روابط عمومی معاونت غذا و دارو استان یزد: مشکل کمبود انسولین در یزد رفع شده است

یزد (پانا) - مسئول روابط عمومی معاونت غذا و دارو استان گفت: مشکل کمبود انسولین در استان یزد رفع شده است و هم اکنون بیماران دیابتی می‌توانند انسولین مورد نیاز خود را از تمام داروخانه‌های سطح استان تامین کنند.

کد مطلب: ۹۹۰۶۱۱
لینک کوتاه کپی شد
مسئول روابط عمومی معاونت غذا و دارو استان یزد: مشکل کمبود انسولین در یزد رفع شده است

مسعود باغستانی با بیان اینکه مشکل کمبود انسولین در استان یزد رفع شده است، گفت: دغدغه ومشکلات مربوط به انسولین در استان یزد از چهارشنبه هفته گذشته رفع شده است و هم اکنون بیماران دیابتی می‌توانند انسولین مورد نیاز خود را از تمام داروخانه‌های سطح استان تامین کنند.

وی ادامه داد: در برهه زمانی کوتاهی مشکل کمبود انسولین در نوع نوورپید وجود داشت و برای تامین نیاز همه بیماران دیابتی و نظارت بیشتر بر توزیع دارو، تنها امکان تهیه انسولین از دو داروخانه شبانه‌روزی یزد امکان‌پذیر بود که این مشکل زودتر از موعدی که قول داده شده بود حل شد و از اواخر هفته گذشته انسولین مورد نیاز استان توسط شرکت‌های پخش دارو در تمام داروخانه‌های استان توزیع شده است.

مسئول روابط عمومی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با بیان اینکه مردم هیچ نگرانی در خصوص تامین انسولین مورد نیاز خود نداشته باشند، عنوان کرد: هم اکنون انسولین کافی در داروخانه‌های استان وجود دارد و شرکت‌های پخش دارو به طور مرتب از داروخانه‌ها سفارش می‌گیرند و انسولین مورد نیاز آنها را تامین می‌کنند.

باغستانی با گلایه از اطلاع رسانی نادرست و سیاه‌نمایی که در خصوص کمبود انسولین در استان توسط برخی رسانه‌ها انجام گرفت، افزود: تامین انسولین مورد نیاز بیماران دیابتی در استان از طریق داروخانه‌های پاره وقت، نیمه وقت، شبانه روزی دولتی و شبانه‌روزی خصوصی فراهم شده است.

وی سه برابر شدن سهمیه انسولین استان از 1.5 به 4.3 درصد را دستاورد بزرگی برای استان دانست و خاطر نشان کرد: شهروندان هر گونه مشکل در خصوص انسولین را می‌توانند از طریق شماره تلفن‌های 36288114، 36288115، 36287900 گزارش کنند تا سریعا به آن رسیدگی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار