در گفت و گو با پانا عنوان شد؛

راه‌اندازی مراکز ترک الکل در تمامی استان‌های کشور/ بیشترین مصرف الکل در استان‌های غربی

خبرگزاری پانا: مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با اعلام اینکه راه اندازی مراکز ترک اعتیاد الکل در دستور کار قرار دارد، گفت: تاکنون مراکز ترک الکل در کشور نداشتیم و از این پس ایجاد این مراکز در دستور کار قرار دارد تا بتوانیم در هر استان یک مرکز را راه اندازی کنیم.

کد مطلب: ۹۹۰۵۹
لینک کوتاه کپی شد

فرید براتی سده در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی پانا، با اشاره به افزایش مصرف الکل در کشور گفت: به دنبال اینکه افزایش مصرف الکل در کشور گزارش شده است و به ویژه اخیرا مصرف الکل افزایش یافته و از طرفی این الکل ها سمی و مسموم کننده و در واقع خیرخوراکی هستند لذا در وزارت کشور از حدود یکسال پیش کمیته ای به نام کمیته ملی مقابله با مصرف الکل تشکیل شده است که در آن کمیته، دستگاه های مختلفی عضو هستند.

مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: سازمان بهزیستی نیز عضو کمیته ملی مقابله با مصرف الکی است به طوری که در جلسات گذشته این کمیته مصوب شد که سازمان بهزیستی دادن مراتب اعطای مجوز به مراکز اقامتی ترک الکل را در اختیار داشته باشد.

راه اندازی مراکز ترک الکل در هر استان کشور
وی در ادامه با تأکید بر اینکه مراکز اقامتی همان مراکز بستری هستند، خاطرنشان کرد: مراکز ترک اعتیاد الکل مانند مراکز ترک اعتیاد هستند که به صورت مراکز اقامتی میان مدت یا کمپ یا مراکز بستری کوتاه مدت فعال هستند.
براتی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر راه اندازی این مراکز به استان ها اعلام شده است و هم اکنون به دنبال این هستیم که اقدامات اولیه را انجام دهیم تا بتوانیم یک مرکز را در هر استان فعال کنیم. در حال حاضر سعی ما بر این است که مراکز ترک الکل را در تعدادی از استان ها فعال کنیم.
اولویت حضور پزشک و روانشناس در مراکز ترک الکل
این مقام مسئول در سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: در مراکز ترک الکل دو موضوع حضور پزشک برای درمان و روانشناس از اهمیت برخوردار است البته حضور روانشناس به این دلیل است که بخش زیادی از درمان الکل مباحث روانشناختی آن است.
مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در ادامه با اشاره به موضوع حمایت از مراکز ترک الکل نیز گفت: همچنین تلاش می کنیم از افرادی که این مراکز را راه اندازی می کنند نیز حمایت کنیم برای اینکه صاحبان مراکز بتوانند در ابتدای راه تامین باشند البته این موضوع در حد پیشنهاد است و باید ببینیم که اعتبار و بودجه ما اجازه این اقدام را می دهد یا خبر تا بتوانیم برای افتتاح این مراکز کمک های بلاعوض را انجام دهیم.
بیشترین مصرف الکل در استان های غربی کشور
وی در پاسخ به این سوال که مصرف الکل در کدام استان ها بیشتر است به پانا گفت: در واقع مصرف الکل در استان های مختلف گزارش شده است اما مصرف الکل در استان های غربی بیشتر است البته موضوع بر کم و زیادی مصرف نیست بلکه سعی ما بر این است که بتوانیم هر چه سریعتر این مراکز را ایجاد کنیم.
براتی‌ در پایان درخصوص نحوه فعالیت این مراکز نیز گفت: گروه هایی که درخواست راه اندازی این مراکز را دارند درخواست خود را ارائه می کنند و نظارت تخصصی بر این گروه‌ ها طبق مصوبه کمیته ملی مقابله با مصرف الکل بر عهده سازمان بهزیستی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار