برگزاری مراسم جشن میلاد مسیح و آغاز سال نو میلادی در مدرسه ارامنه تبریز

تبریز(پانا) - جشن میلاد مسیح و آغاز سال نو میلادی در مدرسه ارامنه اسدی تبریز با حضور اسقف اعظم خلیفه گری ارامنه آذربایجان برگزار شد.

کد مطلب: ۹۹۰۵۶۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مراسم جشن میلاد مسیح و آغاز سال نو میلادی در مدرسه ارامنه تبریز

اسقف اعظم خلیفه گری ارامنه آذربایجان به مناسبت میلاد مسیح تبریک گفت و ادامه داد: تعلیم و تربیت در تمام دنیا بسیار مهم است. این تعلیم و تربیت نه فقط به خاطر مردم، بلکه به خاطر افراد و مبنای فلسفه آنهاست.

او بیان کرد: عصایی که همیشه در دست من است، از دو بخش چوبی و فلزی تشکیل شده است که قسمت فلزی آن از طلاست.از قسمت طلا برای تشویق و نوازش استفاده می کنم و امیدوارم در تمامی مراحل زندگی از این بخش طلایی استفاده کنم، ولی بخشچوبی را که سعی می کنم اصلا استفاده نکنم، برای مواقعی است که کسی کار خطایی انجام دهد.

اسقف کل ارامنه ادامه داد: همیشه باید متشکر معلمانی که تلاش می کنند و انسانهای فرهیخته به جامعه تحویل می دهند باشیم.

چیفتچیان همچنین گفت: شادی و غم همراه هم هستند و به عبارتی خواهر و برادرند که در زندگی شخصی هم ممکن است پیش بیایند. در زمان حال این غمها همان جنگهایی است که در تمام دنیا اتفاق می افتد.

او در ادامه گفت: بابانوئل نماد نیکولاس مقدسی است که بسیار مهربان بود و با پوشیدن لباس قرمز در قرن چهارم به کودکان هدیه می داد و به آنها شادی می بخشید. آمدن اوباهدیه و شادی همراه است.بزرگترین هدف بابانوئل که ادامه دهنده ی راه نیکولاس مقدس است، شاد کردن بچه های فقیری است که درطول جنگها آسیب دیده بودند.

اسقف اعظم خلیفه گری ارامنه آذربایجان بیان کرد: نیکولاس مقدس وقتی متوجه می شد که در خانه های فقیر نشین بخاری روشن نمی شود، از دودکش بخاری ها هدیه هایی برای شاد کردن دل کودکان می فرستاد که باعث دلگرمی آنها می شد.

او ضمن اشاره به اهمیت کار نیک ادامه داد: اگر می خواهید کار خیری انجام دهید، باید در خفا و تاریکی باشد. همانطور که در انجیل اشاره می کند که کارخیررا طوری انجام دهید تا کرده دست چپ ازکار دست راست بی خبر باشد.

گریگور چیفتچیان گفت: بزرگترین پیام من در سال جدید به شما این است که به یکدیگرکمک کنید و اگر کار خیری انجام دادید، کسی را متوجه آن نکنید و به یکدیگر محبت کنید و با مهربانی با یگدیگر برخورد کنید.

او در پایان افزود: آرزو می کنم در کشور ایران همه با صلح و آرامش در کناریکدیگرباشند و مهم تراز آن با هم زیستی مسالمت آمیزالگویی برای تمام جهان باشیم.

امیدواریم در سال 2020 دوباره نو شویم

آرمیته هوسپیان مدیر مدرسه ۱۲۵ ساله ارامنه اسدی نیز در ادامه این مراسم گفت: مسیحیان در ۳۱ دسامبر، ایرانیان در نوروز، هندوستان وسط بهار، بودیسم در فوریه و کلیمیان موقع برداشت محصول، سال نو را جشن می گیرند. ولی تشابه همه اینها در تحول است.

او عنوان کرد: سالی اگر نو می شود، باید ما هم نو شویم. نو شدن روح و فکر باید انجام گیرد و تحول به وجود آید واگر تحولی انجام نشود، عید نمی شود.

مدیر مدرسه اسدی ارامنه خاطر نشان کرد: مسیحیان ۲۰۱۹ بار در طول تاریخ جشن نو گرفته اند و اگر نو نشدیم امیدواریم در سال ۲۰۲۰ که در آن ۲۰ دوبار تکرار می شود، ما نیز دوباره نو شویم. امیدواریم مسیح همانطور که مردگان را زنده می کرد، زندگی ما را هم نو کند.

او گفت: رنگهای سرخ و سبز و سفید در سمبلهای عید کریسمس دیده می شود که سبز نشانه راه حضرت عیسی، سفید نور الهی حضرت عیسی و قرمز خون حضرت عیسی روی سلیب را نشان می دهد.

هوسپیان در ادامه گفت: سمبلهایی چون آدم برفی و بابا نوئل و حیواناتش حکایت از آن است که در زمستان همه آدم برفی درست می کنند و بابا نوئل از قطب شمال می آید که حیواناتی چون خرس و گوزن کنارش هستند. اینها همه رسومی است که شادابی و نشاط را به مدارس می آورد. زیرا شادی فرمایشی نیست و همان خواندن سرود و اجرایی خودگردان برنامه ها در مدرسه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار