دبیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی اعلام کرد:

فراخوان مقاله اجلاس سراسری نماز با عنوان ˝نماز و سبك زندگی˝

خبرگزاری پانا: دبیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی گفت: همزمان با برگزاری بیست و دومین اجلاس سراسری نماز با عنوان ˝نماز و سبك زندگی˝ با رویكرد سلامت اقتصادی محققان و پژوهشگران می توانند نسبت به ارسال مقالات خود در این زمینه اقدام نمایند.

کد مطلب: ۹۹۰۵۴
لینک کوتاه کپی شد

حجت الاسلام سید محمد باقر حسینی در گفتگو با خبرنگار پانا، افزود: این اقدام در راستای ترویج فرهنگ نماز، بیان نقش آن در سبك زندگی جوامع اسلامی، تأثیر آن بر اقتصاد و... برگزار می شود.

وی با بیان اینکه فراخوان مقاله در 4 محور و موضوع اعلام شده است اظهار داشت: "نماز و سبك زندگی" با موضوعات نماز و سبك زندگی در آئینه قرآن و احادیث، فرهنگ سازی اقامه نماز در سیره پیامبر(ص) و ائمه معصومین (ع)، نماز و سبك زندگی از دیدگاه حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مد ظله العالی )، ابعاد فردی و اجتماعی نماز در رابطه با سبك زندگی ، نماز، تعاون ، روحیه مشاركت و كار گروهی و...، همچنین "نماز و سلامت اقتصادی" با موضوعات نماز و سلامت اقتصادی در وحی و سنت، نماز و خودكفایی اقتصادی، نماز و اصلاح الگوی مصرف، نماز و كارآفرینی، نماز و اخلاق حرفه ای و.... از محورهایی است که علاقمندان می توانند مقالات خود را در این زمینه ارسال نمایند.

دبیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی با بیان اینکه "سبك زندگی اسلامی و اقتصاد سالم" یکی دیگر از محورهای این فراخوان است خاطرنشان ساخت: شاخص های زندگی مطلوب اسلامی و اقتصاد سالم در آیات و روایات، سبك زندگی اسلامی و اقتصاد خانواده، تأثیر ابعاد روانی نماز بر سبك زندگی و اقتصاد سالم، آثار فرهنگی و اجتماعی متقابل اقتصاد و نماز در جامعه، نماز، تعهد سازمانی و وجدان كاری و... نیز موضوعات این محور می باشد.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: "نماز و كاهش آسیب های اقتصادی" با موضوعات نقش نماز در پیشگیری از اسراف و تبذیر، بررسی آفات عدم پرداخت زكات و تأثیر آن بر جامعه از دیدگاه قرآن و سنت، نقش نماز در افزایش امنیت اقتصادی و سرمایه گزاری، نماز و راهكارهای مبارزه با آفات اقتصاد سالم، مقایسه اقتصاد سرمایه داری مادی با اقتصاد اسلامی مبتنی بر فرهنگ نماز نیز چهارمین محور فراخوان مقاله بیست و دومین اجلاس سراسری نماز است.

وی در خصوص شرایط پذیرش مقالات گفت: موضوع مقالات می تواند در راستای محورها و خارج از موضوعات نیز باشد، فایل مقاله حداكثر در 15 صفحه و به صورت تایپی با فونت لوتوس سایز 14 به نشانی ایمیل ejlas22namaz@khoiau.ac.ir ارسال شود، مقاله قبلأ در جایی چاپ و منتشر نشده باشد و باید ساختار پژوهشی داشته و شامل عنوان، چكیده، كلیدوا‍ژه، مقدمه و... باشد.

دبیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی با بیان اینکه 31 تیرماه جاری آخرین مهلت ارسال مقالات است بیان داشت: 30 مرداد ماه سالجاری نتایج اعلام و از برگزیدگان با اهدای لوح و هدایی تجلیل می شود و مقالات منتخب در كتاب مجموعه مقالات برگزیده بیست و دومین اجلاس سراسری نماز چاپ و منتشر خواهد شد.

گفتنی است شرکت در این فراخوان برای عموم آزاد است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار