آیت الله جوادی آملی:

تحمل این همه مصایب و سختی از سوی شیخ زکزاکی، عنایت الهی است

تهران (پانا) - مرجع تقلید شیعیان تحمل مرارت زندان و داغ 6 فرزند و از بین رفتن یک چشم را عنایتی از سوی خداوند برای شیخ زکزاکی دانست.

کد مطلب: ۹۹۰۵۳۵
لینک کوتاه کپی شد
تحمل این همه مصایب و سختی از سوی شیخ زکزاکی، عنایت الهی است

آیت‌الله جوادی آملی امروز 8 دی ماه در دیدار دختران شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه با ایشان در موسسه اسرا فعالیت های شیخ زکزاکی را کاری عظیم و ماندنی دانست و گفت: کارهای او عظیم و ماندگار بود خدا در این مسیر یار و مددکار او خواهد بود.

وی افزود: شهادت 6 فرزند، جراحات متعدد جسمی و اسارت زندان را ازجمله فداکاری‌های شیخ زکزاکی درراه اسلام دانست. بعد از هر سختی و دشواری ، آسودگی و آسانی است و این وعده به‌حق پروردگار است.

مرجع تقلید شیعیان، بیان کرد: 6 فرزند شهید شیخ زکزاکی اکنون میهمان الهی‌اند و به درگاه حق آگاهانه واصل‌شده‌اند. شهدا نزد خداوند جایگاه عظیمی دارند و ایشان هم پدر 6 شهید است که نمایانگر توفیقات او است.

وی گفت: برای بهبودی حال جسمانی و آزادی هرچه سریع تر از اسارت و زندان به درگاه خداوند دعا می کنیم و باور داریم که خداوند فرمود اگر هرقدر مشکل در دنیا باشد، من دو برابر آسانی می‌فرستم تا آن را قابل‌ تحمل کنم، ما دو نوع یسر و یک نوع عسر داریم، یعنی هر جا سختی هست، دو برابر آن نیز آسانی وجود دارد.

این مرجع تقلید در پایان بیان کرد: ایشان رنج ها و سختی های بسیاری متحمل شده است و با 6 شهید و یک چشم و تحمل رنج و زندان قطعا با عنایت خداوند قابل تحمل شده است.

در ابتدای این دیدار دختر شیخ زکزاکی با ذکر این مطلب که پدر ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت های خود را آغاز کردند،

گفتت: ایشان در این 40 سال 12 بار به مدت 30 سال دستگیر و در زندان به سر بردند.

وی افزود: در مقاطع مختلف ایشان دستگیر شدند و در سال 2015 در سالروز شهادت امام رضا(ع) به مسجدی که ایشان حضور داشتند، حمله کرده و تمام افراد حاضر در آنجا را زنده زنده به آتش کشیدند.

این عضو خانواده شیخ زکزاکی مطرح کرد: در حال حاضر شیخ زکزاکی به مدت چهار سال تحت نظارت نیروهای امنیتی نیجریه هستند، آن ها اجازه معرفی دکتر را نیز نمی‌دهند، پس از شکایت ما به دادگاه نیجریه، قاضی حکم آزادی ایشان را صادر کرد، اما دولت نیجریه به این رای اعتنایی نکرد.

وی تصریح کرد: در سفری که ایشان برای معالجه به هند رفتند، دولت نیجریه و هند اجازه معالجه ایشان را نداده و پس از بازگشت ایشان به نیجریه، به زندان انفرادی رفته‌اند که متاسفانه وضعیت جسمانی ایشان بسیار وخیم است.

دختر شیخ زکزاکی یادآورشد: دولت نیجریه با پشتوانه آمریکا، عربستان و برخی کشورهای غربی بر پدر بنده فشار وارد می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار