دوره ضمن خدمت بوم در مدارس ناحیه یک برگزار شد

یزد(پانا)-معاون آموزش متوسطه به همراه معاون تحقیق و پژوهش ناحیه یک، از دوره ضمن خدمت بوم «برنامه ویژه مدرسه» ویژه مدیران دوره اول متوسطه بازدید کرد.

کد مطلب: ۹۹۰۵۳۳
لینک کوتاه کپی شد
دوره ضمن خدمت بوم در مدارس ناحیه یک برگزار شد

این دوره که در مدرسه نمونه دکتر شاهی برگزار شد به بررسی برنامه ویژه مدرسه به منظور عملیاتی سازی راهکار 5-5 سند تحول بنیادین و بند2-13 برنامه درس ملی و براساس رویکرد فرهنگی تربیتی و با تاکید برآموزش های مهارت محور و بسط گستره های فعالیت های پرورشی در مدارس انجام شد.

معاون آموزش متوسطه بیان داشت: بوم برنامه ای است که با اعتماد به صلاحیت و توان مدرسه و مجوز برنامه‌ریزی درسی، اجرا و ارزش یابی حجم معینی از زمان رسمی آموزش و پرورش را با رعایت چارچوب مقرر به مدرسه اختصاص می دهد.

"رضا سرتیپ زاده" افزود: در برنامه بوم به ویژه مدیر مدرسه در جهت اجرای بخشی از برنامه‌های رسمی مدرسه، بر اساس نیازها و درخواست‌ها به برنامه ریزی هایی می پردازد.

او تصریح کرد: براساس این طرح 2ساعت از آموزش در هفته آزاد می شود. یعنی 60ساعت از زمان آموزش در طول یک سال تحصیلی به این برنامه اختصاص داده می شود.

در ادامه "مسعود زرگر" معاون تحقیق و پژوهش خاطر نشان کرد: در این طرح دانش‌آموزان با مهارت‌های فرهنگ همسایگی، وفای به عهد، صداقت، ایجاد نظم در دانش آموزان، تقویت قانون گرایی و روحیه مسئولیت پذیری، ثبات اجتماعی و مهارتهای گوناگون دیگر در مدارس آشنا می شوند و می توانند این مهارت ها را در زندگی خود به صورت کاربردی استفاده کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار