"گاو نارنجی در مزرعه"  برای اولین باردر شیراز  به روی صحنه می رود

نمایش موزیکال رامکا با عنوان گاو نارنجی در مرزعه  از تاریخ ۵ دی ماه ۹۸ به مدت ۱۰ روز برای نخستین بار در شیراز به روی صحنه می رود ، این نمایش  هر روز در  ۳ سانس در سالن مدرن همایش های بین المللی رازی اجرا می شود .

کد مطلب: ۹۹۰۵۱۳
لینک کوتاه کپی شد
"گاو نارنجی در مزرعه"  برای اولین باردر شیراز  به روی صحنه می رود

آرش عسکرزاده نویسنده و کارگردان این اثر هنری در گفت و گو با خبرنگاران در خصوص ایده ابتدایی شکل گیری رامکا گفت : با توجه به تولید آثار تصویری و نمایشی متعددی که در سطح بین المللی با هدف قهرمان سازی در نگاه کودکان و نوجوانان ، و شکل گیری شخصیت های خیالی، که بدون پشتوانه های فرهنگی مشخص می باشند، بر آن شدیم تا با تکیه بر فرهنگ غنی ایران زمین، راوی داستانی باشیم که مقوله قهرمانی را به شیوه ای مدرن ، ایرانی و استاندارد، در ذهن و تفکر کودکان و نوجوانان این مرز و بوم ایجاد کند.
نویسنده و کارگردان اثر هنری رامکا ادامه داد : همواره در صحبت با دست اندرکاران حوزه کودکان، جای خالی تعریفی صحیح از مقوله قهرمان و قهرمان سازی در ادبیات داستانی امروز ما به زبان ساده به شدت احساس می شد، در این نشست و برخاست های متعدد با دوستان صاحب نظر، ایده ابتدایی رامکا که پیش از این نیز شکل گرفته بود، به عنوان سوژه ای مورد نظر قرار گرفت تا نشان دهد قهرمانان واقعی، در حقیقت دوستان مهریان ما هستند و با مهربانی و دوستی می توان قهرمان واقعی دنیای امروز بود.
عسکر زاده خاطر نشان کرد: از نکات مهم این پروژه و اهدافی که از نخستین روزهای شروع آن مطرح بود، جلب همکاری صاحبان صنایع و کسب و کارهای بزرگ و خوش نام بومی به منظور
تقویت توان اجرایی گروه و تهیه نمایشی فاخر و در شان مخاطبان ارزشمند هنر نمایش بود. در همین راستا، فرصت مناسبی است که تقدیر ویژه ای از شرکت فرآورده های لبنی رامک، مدیران و دست اندرکاران این برند ملی داشته باشم، که در مسیر حمایت تمام عیار از اجرای با شکوه این نمایش قدم گذاشته و مثل همیشه در انجام پروژه های خلاقانه و متفاوت پیشقدم شده اند.
نویسنده و کارگردان اثر هنری رامکا اضافه کرد: من به عنوان عضو کوچکی از خانواده بزرگ هنرهای نمایشی استان فارس، همواره بر لزوم همکاری های موثر میان شرکت ها و صنایع خوش نام ایرانی در پروژه های هنری تاکید داشته ام و بر این باورم که هنر والا و فاخر نمایش برای رسیدن به نقطه ارتباطی موثر با مخاطبان خود، نیازمند همکاری هایی از این دست می باشد. در حقیقت، تاتر یک رسانه موثر، متفاوت و جذاب است که می تواند زبان هنرمندانه ای برای انتقال مفاهیم اخلاقی و اجتماعی باشد، که البته این موضوع مورد توجه برندهایی است که پایبندی ویژه ای به اصول اخلاقی، اجتماعی و البته سلامت روحی و جسمی جامعه دارند.
عسکر زاده در ادامه در باره جزییات نمایش رامکا هم به جمله ای که در متن این نمایش آمده اشاره کرد و گفت: بر اساس داستان رامکا، قهرمان های واقعی، دوستان مهربان ما هستند. رامکا گاوی بامزه و نارنجی رنگ است که اتفاقا همین تفاوتش با دیگر گاوهای مزرعه، کلید ماجراهای هیجان انگیزی برای او و دوستانش می شود. رامکا در پی کمک به قهرمان زندگی اش در داستان، وارد راهی می شود و داستان را شکل می دهد.
عسکرزاده در ادامه از همه مخاطبان و حامیان هنر تاتر برای دیدن این نمایش موزیکال دعوت کرد.
سیاوش صفری نژاد، یکی از بازیگران اصلی این نمایش نیز در ادامه این گفتگو در خصوص رامکا و حضورش در این نمایش گفت : من سالهاست که در عرصه هنرهای نمایشی فعالیت می کنم و در مقام بازیگر و کارگردان، آثار زیادی را به روی صحنه برده ام و از آنجاییکه هنرهای نمایشی با مخاطبانش معنا می گیرد، همواره استقبال خوب هنردوستان در سراسر کشور و حتی در اجراهای برون مرزی، امیدبخش مسیر من بوده است .
وی اضافه کرد: حضور من در این پروژه و بر اساس حساسیت های همیشگی در انتخاب پروژه ها، به پشتوانه تیم خوب و مجرب نمایش رامکا بوده است. از همان روزی که اولین جلسات را برگزار کردیم، ویژگی های منحصربفرد این نمایش و حساسیت کارگردانی مرا تحت تاثیر قرار داد و همین موضوع باعث شد تا در کنار سایر اعضای تیم در این پروژه حاضر شوم.
صفری نژاد در ادامه از برخی ویژگی های سایر اعضای تیم سخن گفت و اظهار داشت : در این نمایش علاوه بر حضور متفاوت در سه نقش، محمد عابدی، آیلین نعمت الهی، درنا نصرت آبادی، ملیحه رشیدی، جمشید حصاری، پویا قاسمی، امیر گلابی، زهرا زبردستان، نگار مقدسی، یاسمن کاتب و مینا قیم حضور دارند که در کنار سایر اعضای گروه ۳۰ نفره رامکا، این نمایش جذاب و پر هیجان را به روی صحنه خواهند برد.
این بازیگر تاتر با اشاره به جلوه های تصویری ویژه این نمایش که برای اولین بار در یک نمایش کودک در ایران اجرا می شود گفت: همه هنردوستان و کودکان را به همراه خانواده به دیدن این نمایش دعوت می کنم .
لازم به ذکر است آهنگ و موسیقی این نمایش توسط مهدیا علیزاده از برجسته ترین آهنگسازان شیراز و سرپرست گروه هنری ساخته شده و او برای ترانه های نمایش موزیکال رامکا، که سروده مسیح آذرنوش است، آهنگسازی کرده است .
گروه هنری رامکا از همراهی مهدی هنرجویان از انجمن هنرهای نمایش استان فارس، هیات بازخوان متن و بازبین نمایش که با راهنمایی های خود به ارتقاء این اثر کمک کرده اند تقدیر کرد.
قابل ذکر است که طراحی صحنه و لباس این نمایش توسط شبنم درودگر، طراحی گریم توسط فرناز فتحی زاده، ساخت لباس توسط زهره تبیانی و خلیل رضایی، مدیریت تولید توسط حمیدرضا تیمارچی و همچنین مدیریت پروژه را شبنم درودگر بر عهده داشته اند .
نمایش موزیکال رامکا در سه نوبت به صورت روزانه در ساعت ۱۰ صبح ویژه مهدها و مدارس، و دو سانس ۱۸:۰۰ و ۲:۰۰ برای خانواده ها و عموم علاقه مندان در محل تالار همایش های بین المللی رازی واقع در خیابان ملاصدرا خیابان جمالی انتهای کوچه مقابل پارکینگ جمالی، از ۵ الی۱۴ دی ماه سال جاری به روی صحنه می رود.
همچنین بلیط های نمایش رامکا از طریق وب سایت ایرانتیک به آدرس WWW.IRANTIC.COM در دسترس علاقمندان می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار