اختتامیه طرح اوقات فراغت مهارت محور

پاشایی تاکید کرد: کاهش آسیب های اجتماعی دانش آموزان با غنی سازی اوقات فراغت

تبریز(پانا) - بعد از بهداشت روحی و جسمی، جلوگیری از آسیبهای اجتماعی مثل اعتیاد و نارسایی و خودکشی و.. کلید واژه های اوقات فراغت هستند. مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی بر این موضوع تاکید کرده‌است.

کد مطلب: ۹۹۰۴۰۷
لینک کوتاه کپی شد
پاشایی تاکید کرد: کاهش آسیب های اجتماعی دانش آموزان با غنی سازی اوقات فراغت

جعفر پاشایی در مراسم اختتامیه طرح اوقات فراغت مهارت محور استان، با بیان این که غنی‌سازی اوقات فراغت، برنامه مشارکتی بین دستگاه هاست گفت: در حوزه اوقات فراغت مد نظر دستگاههای مسئول بیشتر توجه به تربیت عملی است و مصداق آن در آموزش و پرورش هر دانش آموز یک مهارت است.
او بیان کرد: در کنار تربیت عملی، سلامت جسمی و روحی دانش آموزان در اوقات فراغت است. بعد از بهداشت روحی و جسمی، جلوگیری از آسیبهای اجتماعی مثل اعتیاد و نارسایی و خودکشی و.. کلید واژه های اوقات فراغت هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی بیان کرد: حلقه اتصال زمینیان به آسمانیان، پیغمبر است و مد نظر ما معیار سازی و الگو سازی است .هم یاد بگیریم که هم یاد بدهیم.

پاشایی گفت: امروز امکانات و مدرسه و کانون و ابزارها ومنابع و آموزشهای ما به روز نیستند. اگر می خواهیم دانش آموزان با علاقه به کانونها بیایند باید امکانات ما به روز باشد.علاقه و انگیزه را در دانش آموزان ایجاد کنیم.

او ادامه داد: با یک هماهنگی بین بخشی می توان مشکلات را برطرف کرد. هماهنگی کلمه کلیدی برای گره گایی تمامی کارهاست.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: با وجود تمام محدودیتهای مالی سال گذشته، بالای ۲۰۰ هزار نفر از امکانات استفاده شده است.

پاشایی گفت: استفاده از همه ظرفیتها در ۸۵۰۰ مدرسه استان می‌تواند کارساز باشد. جلوگیری از موازی کاری یکی دیگر از راه حلهای موجود است تا حرکت به جلو اتفاق بیافتد.

مدیرکل طرح های ملی و فراگیر جوانان وزارت ورزش و جوانان نیز در این مراسم گفت: آذربایجان شرقی در حوزه جوانان در سطح کشور الگو است و هم افزایی در استان مثال زدنی است و کارهای بزرگ در استان انجام شده است. آذربایجان شرقی پرچم دار کارهای بزرگ است.

امیر حسین آل اسحاق ادامه داد: این طرح جدید که در استان آذربایجان شرقی اجرایی می شود ترکیبی از مهارت های اوقات فراغت است که نقص های آن بررسی می شود و امیدواریم بعد از اجرای طرح آزمایشی در استان بصورت ملی نیز اجرا شود.

رونمایی طرح آموزشی مهارت های پیش از ازدواج انجام شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار