شناسایی و جذب ۶ هزار کودک بازمانده از تحصیل خوزستانی در ۳ سال گذشته

اهواز (پانا) -استاندار خوزستان از شناسایی و جذب ۶ هزار کودک بازمانده از تحصیل خوزستانی در بازه زمانی سال های ۹۶ تا ۹۸ در قالب طرح جامع شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل خبر داد.

کد مطلب: ۹۹۰۴۰۶
لینک کوتاه کپی شد
شناسایی و جذب ۶ هزار کودک بازمانده از تحصیل خوزستانی در ۳ سال گذشته

غلامرضا شریعتی صبح امروز در آیین اختتامیه پروژه اجتماعی شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل اظهار کرد: مجموعه اجرایی استان تاکنون ۲ طرح جامع بورس دانش آموزان مناطق کم برخودار و همچنین پروژه اجتماعی شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل را با هدف حرکت در راستای برقراری عدالت آموزشی در در سطح مناطق و نواحی آموزش و پرورش استان اجرایی کرده است.

او با بیان اینکه طرح بورس تحصیلی جوانه ها به یک الگوی کشوری مبدل شده است؛ خاطرنشان کرد: در این طرح بالغ بر ۱ هزار و ۲۵۰ دانش آموز در سطح مناطق کم برخودار استان تحت پوشش بورس تحصیلی قرار گرفتند و به هر کدام از این دانش آموزان مبلغی معادل ۱۰ میلیون ریال پرداخت شد.

استاندار خوزستان در عین حال با اظهار اینکه طرح جامع شناسایی و جذب بازماندگان از تحصیل برای سومین سال پیاپی در استان خوزستان در حال اجرا شدن است؛ خاطرنشان کرد: در سال اول ۱ هزار و ۱۳۵ دانش آموز، در سال دوم ۲ هزار و ۵۵۰ دانش آموز و در سال جاری نیز بالغ بر ۲ هزار و ۳۷۳ دانش آموز بازمانده از تحصیل به چرخه تعلیم و تربیت بازگشتند.

شریعتی اضافه کرد: سازمان های مردم نهاد وظیفه سنگینی در حوزه جذب مشارکت خانواده در خصوص کمک به روند برقراری عدالت آموزشی در سطح استان ایفا می کنند در همین راستا حرکت به سمت رویکرد مشارکت محوری می بایست در اولویت برنامه های متولیان امر تعلیم و تربیت قرار گیرد.

او در ادامه با تاکید بر اینکه تعالی و توسعه جوامع مرهون توسعه نیروی انسانی است؛ تصریح کرد: بی شک تولید عمل منجر به ثروت می شود و این مهم تنها با وجود نیروی انسانی توانمند محقق می شود. البته این مهم تنها با توجه به برنامه های جامع تعلیم و تربیت امکان پذیر خواهد شد. به عقیده کارشناسان این حوزه حرکت در راستا یک امر بطئی و تدریجی است و ممکن است در یک بازه زمانی چند ساله محقق شود.

استاندار خوزستان در پایان با اشاره به شناسایی و جذب بالغ بر ۶ هزار کودک بازمانده از تحصیل خوزستانی در در طول ۳ سال گذشته، توضیح داد: با تلاش های صورت گرفته توسط متولیان حوزه تعلیم و تربیت ضریب بازماندگی از تحصیل در خوزستان از ۲/۱۴ درصد به ۱/۹ درصد کاهش یافته است. امیدوارم روزی فرا برسد که هیچ یک از کودکان خوزستانی با پدیده بازماندگی از تحصیل مواجه نباشند‌

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار