شفیع پور: برنامه درسی می‌بایست با شرایط دانش آموز امروز تطبیق داده شود

تهران (پانا) - با حضور معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران ،همایش تجلیل از برترین طرح و برنامه های مقطع متوسطه آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان در سالن همایش کانون شهید مطهری منطقه برگزار شد.

کد مطلب: ۹۹۰۳۹۵
لینک کوتاه کپی شد
شفیع پور: برنامه درسی می‌بایست با شرایط دانش آموز امروز تطبیق داده شود

در این همایش میررضا شفیع پور معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، در سخنانی با اشاره به اینکه آموزش به صورت عملی در راس امور قرار گرفته، اظهار کرد: همه باید بستر را آماده کنیم تا معلم بتواند با خیالی آسوده ،دانش و مهارت خود را به دانش آموزان منتقل کند

او در ادامه با اشاره به اینکه فلسفه نظام آموزشی در دنیای امروز کیفیت است، بیان کرد: در گذشته و زمانی که نظام آموزش و پرورش ایران شکل گرفت، ما به دنبال باسواد کردن بی‌سوادها بودیم، اما امروز با بیش 80میلیون جمعیت حدود نود درصد باسواد و سی درصد دارای سواد دانشگاهی هستند که باید به فکر سواد نوع دوم و سوم باشیم.

این مقام مسئول با تاکید بر نظرات اندیشمندان در حوزه سیستم های آموزشی کشورهای پیشرفته تصریح کرد: همه کشورها در سبک و نظام آموزشی دارای اشکالات و دغدغه‌هایی هستند اما نوع اشکالات و دغدغه‌ها متفاوت است.

شفیع پور انسانهای امروز در قرن بیست و یکم را پیشرو تر از هر زمانی دانست وگفت: در نظام آموزشی ما با وجود دانش آموز قرن بیست و یک، معلمان متولد قرن بیستم، برنامه درسی منطبق با قرن نوزدهم و حتی با محتوای کتاب منطبق با قرن هجدهم، پیچیدگی خاصی پیدا کرده است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران با اشاره به اهمیت تدوین برنامه درسی بعد از توجه به اهداف آموزشی خاطرنشان کرد: باید برنامه درسی با شرایط دانش آموز امروز تطبیق داده شود به طوری که دانش آموز و معلم محور باشد و با افزایش کیفیت ورودی‌های تربیت معلم خود را به شکل مناسب ارتقاء دهیم و ورودی های حرفه ای را در آموزش و پرورش جذب کنیم.

شفیع پور آموزش و پرورش حقیقی و واقعی را در داخل کلاس و مدرسه دانست و بیان کرد: در مدرسه و کلاس است که می توان کتاب را به شکل مناسب نقد و بررسی کرد و تدریس را به شکل مناسب پیش برد که تدریس منطبق با تکنولوژی از لوازم و ضروریات دنیای امروز است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار