افزایش ۱۹ درصدی ترانزیت خروجی از پایانه مرزی بیله سوار

اردبیل (پانا) - مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای اردبیل از افزایش ۱۹ درصدی ترانزیت خروجی از پایانه مرزی بیله سوار خبر داد.

کد مطلب: ۹۹۰۳۷۰
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ۱۹ درصدی ترانزیت خروجی از پایانه مرزی بیله سوار

علی رحمتی درجریان بازدید از پایانه مرزی بیله سوار با اشاره به اینکه در ۹ ماهه گذشته ۱۱۵ هزار و ۴۰۰ تن کالا توسط ۴ هزار و ۷۹۸ دستگاه ناوگان از مرز بیله سوار ترانزیت خروجی شده است گفت: از این میزان ۲ درصد توسط کامیون ایرانی، ۹۵ درصد توسط کامیون کامیون آذری و ۳ درصد نیز توسط کامیون ترکی از این پایانه ترانزیت شده است.

او عمده کالا‌های ترانزیت شده از پایانه مرزی را گچ، نئوپان، نمک، آب معدنی وسیمان برشمرد و افزود: در ترانزیت خروجی نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل که حدود ۹۷ هزار و ۳۸۰ تن بود امسال ۱۹ درصد رشد را شاهد هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان از رشد ۲۲ درصدی صادرات کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله سوار در ۹ ماهه گذشته خبر داد و افزود: در مدت یاد شده ۳۳۵ هزار و ۴۴۵ تن کالا از پایانه مرزی بیله سوار صادر شده است.

رحمتی گفت: این میزان کالا توسط بیش از ۱۵ هزار دستگاه ناوگان به کشور‌های جمهوری آذربایجان، روسیه، گرجستان و حوزه قفقاز صادر شده است.

او عمده کالا‌های صادراتی را کاشی، شیشه، پروفیل، نمک، سنگ ساختمانی وقیر عنوان کرد واظهار داشت:از این میزان صادرات ۳۰۰ هزار و ۶۱۷ تن کالا توسط ۱۳ هزار و ۶۵۱ دستگاه کامیون ایرانی و ۳۴ هزار و ۸۲۸ تن کالا نیز توسط هزار و ۴۹۹ دستگاه کامیون گرجی از مرز خارج شده است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان پایانه مرزی بیله سوار را جزوه ۵ پایانه برتر کشور وتاثیر گذار در اقتصاد و فرهنگ منطقه عنوان کرد و افزود:به همت تلاشگران پایانه مرزی بیله سوار وضعیت حمل ونقل و صادرات کالا کاملا عادی و روان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار