مدیر درمان تأمین اجتماعی استان سمنان:

71 درصد جمعیت استان تحت پوشش خدمات تأمین اجتماعی هستند

یک میلیون و ۲۵۰ هزار مراجعه به مراکز درمانی در سال گذشته

سمنان (پانا) - مدیر درمان تأمین اجتماعی استان سمنان می‌گوید در سال گذشته یک میلیون و 250 هزار مراجعه به مراکز درمانی را شاهد بوده‌ایم.

کد مطلب: ۹۹۰۳۴۵
لینک کوتاه کپی شد
71 درصد جمعیت استان تحت پوشش خدمات تأمین اجتماعی هستند

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان سمنان با بیان این که سازمان تأمین اجتماعی در دو بخش درمان مستقیم و غیرمستقیم در حال خدمات‌رسانی به شهروندان است، اظهار داشت: 71 درصد از جمعیت استان تحت پوشش خدمات تأمین اجتماعی هستند و سمنان از این حیث، در جایگاه دوم کشور قرار دارد.

سیدمجتبی اکرم افزود: از بیش از 700 هزار نفر جمعیت استان، چیزی در حدود 460 هزار نفر بیمه‌شده تأمین اجتماعی هستند؛ این افراد در حوزه درمان مستقیم از 8 درمانگاه و یک بیمارستان و در حوزه غیرمستقیم از بالغ بر 350 مرکز درمانی در سراسر استان بهره‌مند هستند.

اکرم با اعلام این خبر که در هشت ماهه سال جاری، بیش از 950 هزار مراجعه به مراکز درمانی صورت گرفته است گفت: در سال گذشته نیز بیش از یک میلیون و 250 هزار مراجعه به مراکز درمانی داشتیم؛ در بیمارستان شفا نیز حدود 11 هزار مورد بستری داشته‌ایم.

وی با اشاره به انجام 7 هزار عمل جراحی در سال گذشته در مراکز تحت پوشش تأمین اجتماعی انجام شده است گفت: افزون بر این در سال گذشته بالغ بر یکهزار و 200 نوزاد در بیمارستان ما چشم به جهان گشوده‌اند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان سمنان با بیان این که بیش از 350 مرکز درمانی خصوصی و دولتی استان با تأمین اجتماعی طرف قرارداد هستند گفت: ما در سال 98، در مراکز مذکور به مبلغی بالغ بر 240 میلیارد تومان برای بیمه‌شدگان خرید خدمت کرده‌ایم.

اکرم در ادامه با بیان این که در آبان‌ماه 26 نمونه ارسالی مشکوک به آنفلونزا داشتیم گفت: از این میزان یک نمونه مثبت بود؛ در آذرماه نیز 15 نمونه ارسالی مشکوک داشتیم که 2 نمونه مثبت بود و متأسفانه هر 3 مورد مبتلا به آنفولانزا فوت کردند.

وی با بیان این که هر سه بیمار فوت‌شده ناشی از آنفلونزا بیماری زمینه‌ای داشتند گفت: یکی از این سه تن دیابت و دو تن دیگر بیماری مزمن ریوی، سن بالا و بیماری قلبی داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار