٣٩ شعبه مقابله با جرائم انتخاباتی در آذربایجان‌غربی فعال است

ارومیه (پانا) - معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و دبیر ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به اهمیت اقدامات پیشگیرانه در خصوص تخلفات انتخاباتی، ٣٩ شعبه مقابله با جرائم انتخاباتی در این استان فعال است تا تخلفات با سرعت و دقت بیشتری رسیدگی شود.

کد مطلب: ۹۹۰۳۴۲
لینک کوتاه کپی شد
٣٩ شعبه مقابله با جرائم انتخاباتی در آذربایجان‌غربی فعال است

مرتضی حاتمی افزود: این شعبه‌ها در ١٠ حوزه انتخابیه استان، ١٧ شهرستان و ١٢ شعبه نیز در بخش‌ها و نقاط مختلف آذربایجان‌غربی فعال است.

وی اظهار داشت: این شعبه‌ها با رعایت اصل قانون انتخابات، با تخلفات احتمالی برخورد خواهند کرد.

وی با اشاره به مصادیق تخلف‌های انتخاباتی، بیان کرد: برای تبلیغ کاندیدها زمان‌هایی تعیین شده که اگر زودتر از این زمان تبلیغاتی توسط خود نامزدها یا حامیان آنان صورت گیرد به عنوان تخلف با این عوامل برخورد می‌شود.

وی بیان کرد: استفاده از امکانات دولتی به نفع کاندیدها از دیگر عوامل تخلف‌هایی است که با آن برخورد قانونی می‌شود.

وی اظهار داشت: حاشیه پراکنی و امیدآفرینی واهی در اذهان عمومی، راه‌اندازی کارناوال تبلیغاتی، چسباندن عکس‌های تبلیغاتی بر روی تابلوهای راهنما، چاپ عکس بزرگ و غیرمعقول کاندیدها، دروغ‌پردازی و جوسازی از دیگر مسائلی است که به عنوان تخلف انتخاباتی شمرده می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و دبیر ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به قرارگرفتن در آستانه انتخابات، سامانه الکترونیکی سجام (سامانه جامع اطلاعات مردمی) دادگستری این استان آماده دریافت گزارش‌های مردمی در رابطه با تخلف‌های انتخاباتی است.

حاتمی افزود: ۱۰ هسته تخصصی در حوزه‌های مختلف در سامانه الکترونیکی سجام (سامانه جامع اطلاعات مردمی) این استان فعال شده و آماده دریافت گزارش‌های مردمی است.

وی ادامه داد: حوزه‌های مفاسد اداری، مالی، جرائم اقتصادی، جرائم مرتبط با منابع طبیعی، محیط زیست و منابع آب، مشروبات الکی، جرائم انتخاباتی، جرائم مرتبط با حوزه کار و کارگری، جرائم فضای مجازی و پیشگیری از تهیه و توزیع مواد مخدر از جمله این حوزه‌هاست.

وی اضافه کرد: ارسال گزارش تخلف‌ها در این حوزه‌ها از طریق سامانه سجام و به صورت الکترونیکی از اهم وظایف هسته‌های تخصصی است.

وی بیان کرد: سامانه sajam.scpd.ir فعال است و متقاضیان می‌توانند اطلاعات و گزارش‌های خود را ثبت کنند.

سامانه سجام قوه‌قضائیه از سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده‌است؛ برای فعالیت در این سامانه باید ابتدا به عضویت آن درآمد و پس از طی مراحل گزینش و ساماندهی هسته‌های مردمی در قالب هسته‌های تخصصی و عادی می توان اخبار مربوط به آسیب های اجتماعی را گزارش کرد.

سامانه سجام مخفف سامانه جامع اطلاعات مردمی و هدف از آن نظارت مردم بر کار مردم و مسوولان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار