دوران حضور ستاره‌های کهکشانی در فوتبال چین به پایان رسید

تهران (پانا) – براساس قانونی که وزارت ورزش چین تصویب کرده است، باشگاه‌های فوتبال این کشور از مخارج کهکشانی برای خرید بازیکن منع شده‌اند.

کد مطلب: ۹۹۰۳۱۷
لینک کوتاه کپی شد
دوران حضور ستاره‌های کهکشانی در فوتبال چین به پایان رسید

سوپر لیگ فوتبال چین را طی سال‌های اخیر باید پرخرج‌ترین لیگ فوتبال در قاره آسیا دانست، جایی که با حضور ستاره‌های مطرح فوتبال جهان، کشورهای عربی هم نتوانستند از نظر هزینه با چینی‌ها رقابت کنند و این کشور جولانگاه حرکت ستاره‌هایی شد که در سطح اول فوتبال اروپا دیگر جایی برای آنها وجود ندارد.

اما با گذشت چند سال از ورود ستاره‌ها به فوتبال چین، این کشور نتوانست در سطح قاره آسیا به موفقیت بزرگی برسد و طی 20 سال اخیر تنها دو بار حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا و 2 قهرمانی نصیب این کشور شد. حالا پس از گذشت چند سال از ورود ستاره‌ها به این کشور، وزارت ورزش چین قانونی را به تصویب رسانده که مانع از حضور بازیکنان گران قیمت در این کشور خواهد شد.

براساس قانون جدید وزارت ورزش چین، سقف قرارداد هر بازیکن در سال در سوپر لیگ فوتبال چین 3 میلیون یورو قرار داده شده است و تیمی حق عبور از این رقم را ندارد. این در حالی است که برای مثال خرید اسکار هافبک برزیلی از چلسی برای تیم شانگهای اس‌آی‌پی‌جی رقمی حدود 60 میلیون یورو هزینه برداشت و یا پائولینهو دیگر بازیکن برزیلی با قراردادی به ارزش 42 میلیون یورو از بارسلونا راهی تیم گوانگژو اورگراند شده بود.

در وضعیت فعلی در سوپر لیگ چین، 81 بازیکن خارجی مشغول به فعالیت هستند که قرارداد بیشتر آنها بیش از 3 میلیون یورو است و بدین ترتیب در فصل 2020 این لیگ شاهد وداع با بسیاری از این ستاره‌ها خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار