چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی مروست برگزار شد.

مروست (پانا) - چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی مروست با حضورامام جمعه ، فرماندار و سایر اعضا در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

کد مطلب: ۹۹۰۲۶۹
لینک کوتاه کپی شد
چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی مروست برگزار شد.

رییس شورای فرهنگ عمومی مروست در این جلسه گفت : امر ازدواج یک امر مقدس و فرمان الهی است و باید این قداست حفظ شود .

امام جمعه مروست ضرورت آموزش به خانواده ها و آحاد جامعه را یادآورشد و افزود: باید به خانواده ها و جامعه آموزش داده شود تا از انجام کارها و رسوم اشتباهی که این قداست را از بین می برد پرهیز کنند و عاقبت این امر مقدس را با کارهای ناشایست به خطر نیاندازند .

وی در این خصوص دستگاه های متولی خواست تمام تلاش خود را بکار بگیرد و برای آموزش و جلوگیری از آسیب های موجود در مجالس عروسی و ازدواج راهکار های مناسب را پیش بینی و اجرا کنند.

در ادامه مسئول اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مروست گفت : راهکارهای ارتقاء سطح فرهنگ اجتماعی و ارائه پیشنهادات برنامه های کاربردی و کلان فرهنگی که از ابتدای سال 98 در دستور کار شورای فرهنگ عمومی مروست قرار گرفته در هر جلسه با توجه به اولویت ها و معضلات فرهنگی یک موضوع بعنوان زیر شاخه این مبحث بطور اختصاصی در دستور قرار خواهد گرفت.
فلاحتی افزود : در سالهای اخیر با تغییرات زیادی که در سبک های زندگی و همچنین ورود رسومات جدید در مجالس عروسی ها روبرو شده ایم نارضایتی های زیادی را از سوی شهروندان به دنبال داشته است که موجب شد این مهم در اولویت و دستور کار چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی مروست قرار گیرد.
درادامه برایجاد کارگروه تخصصی جهت برگزاری جلسات و همایش های سبک زندگی قرآنی اسلامی ایرانی برای زوج های جوان ، برنامه ریزی جهت برگزاری جلسات آموزشی برای خانواده ها و زوج های جوان در رفع تجملات مجالس عروسی و جهیزیه ، کنترل و نظارت بر مجالس خارج از تالارها و سالن های عروسی و سد معبر ها. آلودگی های صوتی در ساعات استراحت شهروندان و کاروان های عروسی در معابر عمومی و اصلی شهر و... تاکیدشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار