مدیر آموزش و پرورش میانه در گفتگو با پانا؛

مهمترین اهداف سوادآموزی منطقه، آموزش مهارت های زندگی و اجتماعی است

میانه (پانا)- به مناسبت فرارسیدن هفتم دی ماه سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی مدیر آموزش و پرورش میانه در گفتگو با پانا ضمن تشریح عملکرد سوادآموزی منطقه،عنوان کرد: مهمترین اهداف سوادآموزی دستگاه تعلیم و تربیت منطقه آموزش مهارت های زندگی و مهارت های اجتماعی است.

کد مطلب: ۹۹۰۲۴۲
لینک کوتاه کپی شد
مهمترین اهداف سوادآموزی منطقه، آموزش مهارت های زندگی و اجتماعی است

ساجدی‌فر ضمن تبریک هفتم دی ماه سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی و قدردانی از همکاران اداره سوادآموزی منطقه در پیشبرد اهداف سواد آموزی منطقه، به اهمیت سوادآموزی از منظر قرآن اشاره کرد و گفت: اولین کلمه و نخستین دستور خداوند به پیامبر گرامی خواندن "اقرا بسم ربک الذی خلق" بود و نوشتن نیز آنچنان دارای ارزش است که خداوند در قسمت دیگری از قرآن کریم به قلم و نوشتن قسم یاد کرده است.

او گفت: پیامبر گرامی یاد دادن، خواندن و نوشتن را شرط آزادی برده ها و اسراء در جنگ بدر قرار داد و به اصحاب خود سفارش کرد حداقل یک زبان دیگر برای گسترش و انتقال احکام اسلامی در جوامع یاد بگیرند و خداوند نیز با پیام تعلیم و تعلم عبادت است ما را به یادگیری در دوران زندگی دعوت کرده است.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت منطقه با اشاره به 45 درصدی سطح سوادآموزی در سال 1355 و زمان طاغوت گفت به برکت انقلاب اسلامی، به فرمان تاریخی امام خمینی (ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری در امر سوادآموزی در سال 1398 سطح سواد گروه هدف 10 تا 49 سال نیز به 95 درصد رسیده است.

معاون مدیر کل با اشاره به برگزاری دوره های سوادآموزی، تحکیم و انتقال آن در منطقه، دوره سوادآموزی را آموزش افراد بی‌سواد با سن بیش از ۱۰ سال تمام که امکان تحصیل در نظام آموزش رسمی را ندارند، عنوان کرد.

او ادامه داد: دوره تحکیم، پیشگیری از بازگشت به بی‌سوادی و استمرار و پایداری آموخته‌های سوادآموزی و دوره انتقال فرصت ادامه تحصیل برای کسانی است که دوره سوادآموزی را گذرانده اند یا فاقد شرایط ادامه تحصیل در آموزش رسمی هستند، اما علاقمند به گسترش مهارت های خواندن و نوشتن و درک مطلب و کاربرد آن در امورات زندگی شخصی هستند که نیازی اساسی است.

او تاکید کرد: مهمترین اهداف سوادآموزی دستگاه تعلیم و تربیت منطقه آموزش مهارت های زندگی، مهارت های اجتماعی ، مهارت های درآمدزا، یادگیری و به‌کاربردن آن است.

ساجدی‌فر از تحقق حجم ابلاغی منطقه در سال‌تحصیلی 98-97 خبر داد و افزود: با توجه به حجم ابلاغی استان در دوره سوادآموزی 116 درصد و 450 نفر، در دوره تحکیم 110 درصد و 250 نفر و در دوره انتقال 103 درصد و 168 نفر با وجود کمبود نیروی آموزش دهنده ایجاد شد که در منطقه توانسته ایم بالای حجم ابلاغی اقدام کنیم.

او خاطرنشان کرد: به‌منظور ایجاد فرصت‌های مناسب برای سوادآموزان و بزرگسالان بازمانده از تحصیل در منطقه با نیازهای زندگی و برخورداری از برنامه های متنوع آموزشی و مهارتی، آموزش و پرورش منطقه میانه در 2 سال اخیر اقدام به برگزاری طرح خواندن با خانواده و طرح حلقه‌های کتابخوانی با همسالان و برگزاری کلاس آموزش رایانه کرده است و تلاش می کند تا میزان آموخته های سوادآموزان ماندگار شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار