ولادت در میبد ۱۳.۴ درصد کاهش یافت

یزد(پانا)- رییس ثبت احوال میبد با اشاره به ثبت یک هزار و ۳۶۷ واقعه ولادت در ۹ ماه اول امسال در این شهرستان گفت: این آمار که ۶۸۴ نفر آن مرد و ۶۸۳ مورد زن می باشند نسبت به مدت مشابه در سال ۹۷ ، ۱۳ و چهاردهم درصد کاهش داشته‌ است.

کد مطلب: ۹۹۰۱۹۷
لینک کوتاه کپی شد
ولادت در میبد ۱۳.۴ درصد کاهش یافت

حسن زارعی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در سال ۹۷ ، ۲ هزار و ۶۰ واقعه ولادت در میبد روی داده که از این آمار یک هزار و ۸۰ واقعه مرد و ۹۸۰ واقعه زن می‌باشند و این آمار نشان‌دهنده رشد ۹ درصدی ولادت نسبت به سال ۹۶ است.

وی تعداد وفات ثبت شده در سال ۹۷ را نیز ۴۳۵ واقعه عنوان کرد و ادامه داد: این آمار که ۲۳۳ نفر آن مرد و ۲۰۲ مورد نیز زن می باشد نسبت به سال ۹۶ ، ۱۰ درصد افزایش داشته‌ است.

زارعی اضافه کرد: در ۹ ماهه اول امسال هم ۳۵۳ واقعه فوت ثبت شده که از این تعداد آمار ۲۰۷ مورد مورد و ۱۴۶ مورد نیز زن می‌باشند و این آمار نیز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۵ و هفت دهم درصد افزایش داشته‌است.

وی گفت : در سال ۹۷ ، ۵۱۸ واقعه ازدواج ثبت شده که در مقایسه با سال ۹۶ ، ۱۱ و نیم درصد کاهش داشته است ، همچنین ۳۴۵ واقعه ازدواج در ۹ ماهه امسال روی داده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۱ و هشت دهم درصد کاهش دارد.

این مسئول در مورد آمار طلاق گفت: در سال ۹۷ ، ۹۷ واقعه طلاق داشته ایم که از این تعداد ۲۵ واقعه هر ۲ طرف بومی ، ۱۰ واقعه هر ۲ زوج غیر بومی ، ۲۷ واقعه یک طرف بومی و یک طرف غیر بومی و از کل آمار نیز ۳۵ واقعه غیر ساکن بوده اند.

وی با اشاره به افزایش آمار طلاق سال ۹۷ نسبت به ۹۶ اظهار داشت : در ۹ ماهه اول امسال نیز یک ۱۰۰ طلاق ثبت شده که از این تعداد ۲۷ مورد هر ۲ طرف بومی ، ۲۲ واقعه هر ۲ طرف غیر بومی ، ۲۲ واقعه یک طرف بومی و یک غیر بومی و ۲۹ واقعه نیز غیر ساکن بوده‌اند که این آمار نیز نشان دهنده سیر افزایشی طلاق می‌باشد.

رئیس ثبت احوال میبد میانگین سن طلاق در مردان را ۳۴ و نیم و در زنان ۲۹ و نیم و میانگین سن ازدواج را نیز در مردان ۲۷ و ۲ دهم و در زنان ۲۱ و هشت دهم عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه رسیدهای کارت ملی به منزله کارت ملی است گفت: از سال ۹۲ تا به امروز ۵۷ هزار و ۳۴۳ فقره کارت ملی هوشمند صادر شده‌ که ۸۵ درصد پیشرفت این فعالیت را نشان می‌دهد.

زارعی به صدور ۴۴ هزار و ۹۱۵ جلد شناسنامه مکانیزه اشاره کرد و از مردم خواست با اینکه داشتن شناسنامه مکانیزه اجباری نیست اما در این ارتباط همکاری داشته‌ باشند.

وی جمعیت میبد تا پایان آذر سال جاری ۱۰۵ هزار و ۲۱۳ نفر برشمرد که از این تعداد ۵۳ هزار و ۸۱۴ نفر مرد و ۵۱ هزار و ۳۹۹ نفر زن هستند .

این مسئول با اشاره به رویه میبدی ها در نامگذاری فرزندانشان به نام‌های مذهبی اظهار داشت : نام‌های امیر علی ، امیر عباس ، امیر حسین ، ابوالفضل ، محمد و علیرضا در گروه پسران و نام های فاطمه ، زهرا ، زینب ، ریحانه ، حلما و رقیه در گروه دختران به ترتیب بیشترین نامگذاری را به خود اختصاص داده‌اند.

وی اداره ثبت احوال را نیز یکی از اعضای اجرایی هیئت انتخابات ذکر کرد و دادن جواب استعلام به دستگاه‌های اجرایی ، تغییر نام ، صدور گواهی فوت ، صدور شناسنامه فرزندخواندگی با حکم دادگاه و... را از از دیگر وظایف این اداره برشمرد.

زارعی به ۲ دفتر پیشخوان به شماره ۱۰۳۷ در خیابان کاشان (ده‌آباد) و ۱۰۴۱ در محدوده پارک فلسطین و یک دفتر پیشخوان سیار برای افراد معلول و جانباز و افراد مسن که توانایی حرکت ندارند و نیز روستاهای دورافتاده اشاره کرد که بخشی از وظایف ثبت احوال مانند تعویض شناسنامه ، درخواست کارت هوشمند ، درخواست حل اختلاف و... را انجام می‌دهند.

رئیس ثبت احوال میبد از مردم خواست در نامگذاری فرزندان خود دقت کنند چون تغییر نام افراد زیر ۱۵ سال مقدور نیست.

مرکز شهرستان ۱۰۵هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار