آذربایجان‌غربی پنج درجه سردتر می‌شود

ارومیه (پانا) - با خروج سامانه بارشی از آذربایجان‌غربی دمای هوای به طور میانگین در استان سه تا پنج درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا می‌کند. رییس اداره هواشناسی مهاباد این خبر را اعلام کرده‌است.

کد مطلب: ۹۹۰۱۱۱
لینک کوتاه کپی شد
آذربایجان‌غربی پنج درجه سردتر می‌شود

اردلان محمدپور در این زمینه عنوان کرد: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی نشان می‌دهد که از امروز به تدریج سامانه بارشی فعالی که روز چهارشنبه هفته قبل وارد آذربایجان‌غربی شده بود، این استان را ترک کرده و به دنبال آن ضمن احتمال بارش‌های پراکنده به دلیل شرایط جوی خاص، دمای هوای در برخی نقاط استان کاهش پیدا می‌کند.

او با اشاره به اینکه این سامانه بیشتر مناطق جنوب و مرکز آذربایجان‌غربی را تحت تاثیر خود قرار داده بود، اضافه کرد: در شبانه‌روز گذشته سردشت با ۳۵.۵ میلی‌متر بارندگی، پربارش‌ترین شهر استان بود و پیرانشهر با ۳۰.۵ میلی‌متر، اشنویه با ۱۶، بوکان با ۱۴ و مهاباد با ۶.۴ میلی‌متر در رده های بعدی قرار گرفتند.

محمدپور همچنین اظهار کرد: طی شبانه‌روز گذشته چالدران با دمای منفی پنج درجه سانتی‌گراد سردترین شهر استان و پلدشت با حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین شهرهای آذربایجان‌غربی بود.

«محمدپور»، گفت: در این مدت دمای هوای ارومیه بین منفی ۲ تا هشت درجه سانتی‌گراد و دمای مهاباد نیز بین سه تا ۶ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود و مقدار بارش در ارومیه یک میلی‌متر ثبت شده است.

طی پاییز امسال در مجموع ۶۶.۲ میلی‌متر بارندگی در آذربایجان‌غربی ثبت شد که این مقدار در مقایسه با بارش‌های سال قبل ۵۸ درصد و در مقایسه با ۹۲ میلی‌متر بارندگی میانگین بلند مدت نیز ۲۸ درصد کاهش یافت.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است.

آب و هوای این آذربایجان‌غربی سرد و کوهستانی است و بارش‌ها در این استان از آبان‌ماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه می‌یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار