تشکیل شوراهای اندیشه‌ورز بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب

تهران (پانا) - معاون سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با بیان اینکه این سازمان تشکیل شوراهای اندیشه ورز را در دستور کار دارد از برگزاری اولین نشست شورای اندیشه‌ورز مهدویت و عدالت خبر داد.

کد مطلب: ۹۹۰۱۰۲
لینک کوتاه کپی شد
تشکیل شوراهای اندیشه‌ورز بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب

به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سید علیرضا فاطمیان‌پور معاون فرهنگی این سازمان از برگزاری نخستین جلسه شورای اندیشه‌ورز مهدویت و عدالت در فرهنگ‌سرای ولاء خبر داد و گفت: موضوعات مورد تاکید مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، راهبرد ما برای فعالیت‌های فرهنگی است؛ بر همین اساس مضامین مهدویت و عدالت در این بیانیه به عنوان یک رویکرد و راهبرد در فعالیت سازمان فرهنگی هنری نیز مد نظر قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه سازمان فرهنگی هنری در تمامی موضوعات اصلی، شوراهای اندیشه‌ورز تشکیل داده است تصریح کرد: در شورای اندیشه‌ورز مهدویت و عدالت از خبرگان این حوزه استفاده می کنیم تا بتوانیم سیاست‌های اصلی این سازمان را توسط این شورا طراحی و در فرهنگ‌سراها و مراکز فرهنگی هنری اجرا کنیم.

فاطمیان‌پور در ادامه بیان کرد: نخستین جلسه شورای اندیشه‌ورز مهدوت و عدالت در منطقه ۲۰، فرهنگ‌سرای ولا تشکیل شد تا اساس فعالیت‌های مهدویت و عدالت این سازمان از این پس در این فرهنگ‌سرا به عنوان پایگاه اصلی این فعالیت برای کل شهر تهران عملیاتی شود.

وی ضمن اشاره به حضور افرادی مانند حجت الاسلام قرائتی، حجت الاسلام امرودی، حجت الاسلام محمود متوسل، حجت الاسلام سید ناصرالدین نوری‌زاده، حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی، حجت الاسلام کلباسی، آیت الله حسین عباسعلی پور، دکتر حسین شیخ‌الاسلام، علی اصغر ربیعی، رضا داد درویشی، محمد رضا باقری، حسین کوره پزان، جواد علیرضایی، محمد رضا منصوری، محمد اسدی و بهنام خادم در اولین شورای اندیشه ورز عدالت و مهدویت افزود: در این نشست افراد حاضر ضمن بیان نقطه‌ نظراتشان درخصوص توسعه فرهنگی شهر تهران، مقرر کردند تا همفکری و تعامل با مسجد مقدس جمکران با حضور حجت الاسلام رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران شکل گیرد. همچنین بنا شد تمامی فرهنگ‌سراها کارشناس و میزی را در حوزه مهدویت و عدالت داشته باشند.

فاطمیان پور با بیان اینکه در این نشست اعضای شورا تاکید داشتند تا از ظرفیت فرهنگسراها و مخاطبان آن بهره برد افزود: برگزاری کلاسهای آموزشی باهدف تحکیم مبانی مهدویت و آگاه سازی شهروندان درباره موضوع «انتظار» و همچنین فراهم کردن بستری برای فعالیت های بین المللی با توجه به نگاه مشترکی که همه ادیان الهی نسبت به این موضوع دارند از پیشنهاداتی بود که در این نشست مطرح شد.

وی در پایان گفت: طراحی و بررسی این رویکرد در برنامه‌های سال آینده سازمان فرهنگی هنری در دستور کار جلسه بعدی شورای اندیشه ورز مهدویت و عدالت قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار