وزیر آموزش و پرورش: 130 مدرسه اتاق بازی دارند

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه 130 مدرسه اتاق بازی دارند تاکید کرد گفتن مسائل با بازی به بچه‌ها با شوق و انگیزه همراه است و تاثیرات ماندگارتری دارد.

کد مطلب: ۹۹۰۰۵۷
لینک کوتاه کپی شد
وزیر آموزش و پرورش: 130 مدرسه اتاق بازی دارند

محسن حاجی‌میرزایی در حاشیه مراسم افتتاحیه پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در جمع خبرنگاران گفت: «از سال گذشته موضوع اتاق‌بازی را مدنظر قرار دادیم، اکنون ۱۳۰ مدرسه اتاق‌ بازی دارند. این موضوع کمک می‌کند تا فقر حرکتی دانش‌آموزان جبران و زمینه بروز خلاقیت برای توسعه مهارت‌ها فراهم شود.»

او افزود: «اصولا بازی‌ها نقش مهمی در تقویت یادگیری بسیاری از مفاهیم دارند. مفاهیمی که روش گفتن آن‌ها سخت است از طریق بازی‌ها میسرتر است. بازی قدرت تخیل و تمرکز و ارتباط با دیگران را تقویت می‌کند همچنین به بچه‌ها اجازه می‌دهد زندگی کردن را تمرین کنند.»

حاجی‌میرزایی گفت: «هدف ما این است که دانش‌آموزان را برای زندگی کردن آماده کنیم تا زمانی‌که در موقعیتی قرار می‌گیرند زندگی را تمرین کنند و یادگیری در آنان تقویت شود. گفتن مسائل با بازی به بچه‌ها با شوق و انگیزه همراه است و تاثیرات ماندگارتری دارد.»

وزیر آموزش و پرورش گفت: «بسیاری از مسائل را می‌توان با بازی به بچه‌ها انتقال داد. بازی خلاقیت، قدرت استدلال، ظرفیت عاطفی و روابط با دیگران را در بچه‌ها تقویت می‌کند و مجالی است تا یادگیری عمیق‌تر شود.»

او ادامه داد: «در سند تحول بنیادین نیز تاکید شده است که باید به سمت تربیتی برویم تا جسم و روح بچه‌ها در قالب ساحت زیباشناختی تقویت شود بنابراین هم در برنامه‌ریزی درسی و هم تولید محتوا ساعاتی را به مدارس اختصاص دادیم تا برنامه‌های ویژه‌ای را برای بچه‌ها دنبال کنند.»

حاجی‌میرزایی گفت: «باید کارآفرینان اقتصادی توجه کنند بچه‌ها به بازی علاقه‌مند هستند و کارکرد آن در تربیت بچه‌ها مهم است. کشورهای زیادی در کنار ما این صنعت را رشد می‌دهند امیدوارم این نمایشگاه انگیزه فعالان سرمایه‌دار را در این زمینه و صنعت تقویت کند. دولت نیز در این‌باره حمایت‌هایی را خواهد داشت.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار