پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت تولد حضرت عیسی و فرارسیدن سال نو میلادی

تهران (پانا) - وزیر آموزش‌ و پرورش با صدور پیامی تولد حضرت عیسی (ع) و فرارسیدن سال نو میلادی را به‌ همه هموطنان مسیحی بالاخص معلّمان و دانش‌آموزان عیسویِ تبریک و تهنیت گفت.

کد مطلب: ۹۹۰۰۲۵
لینک کوتاه کپی شد
پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت تولد حضرت عیسی و فرارسیدن سال نو میلادی

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش‌ و پرورش، متن پیام محسن حاجی میرزایی،وزیرآموزش‌وپرورش به شرح زیر است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

إِذْ قالَتِ الْمَلائِکَةُ یا مَرْیَمُ إِنَّ اللَّهَ یُبَشِّرُکِ بِکَلِمَةٍ مِنْهُ اسْمُهُ الْمَسِیحُ عِیسَی ابْنُ مَرْیَمَ وَجِیهاً فِی الدُّنْیا وَ الْآخِرَةِ وَ مِنَ الْمُقَرَّبِینَ. (آل عمران- 45)

سپاس و ستایش آفریدگاری را سزاست که با آفرینش «انسان»، مجال رشد این «نگین هستی» را فراهم نمود و در این مسیر سخت، امّا سبز، پیامبرانی را مبعوث نمود که رسالت ذاتی آنان، همانا هدایت و حمایت انسان در طی طریق تعالی و سیر مسیر سعادت است.

به یقین حضرت عیسی بن مریم (علیه السلام) همان پیامبر پرهیزگاری است که در غایت سعی و در نهایت صبر، رهروانش را به رهروی از فرامین الهی فرا می‌خواند؛ و خود که هماره آراسته به صلح و سلام و پیراسته از خشم و خشونت بود، همگان را با گفتار نیک و رفتار نکو، به عبودیّت و عطوفت رهنمون می‌شد.

این جانب به عنوان خادم کوچک جامعه‌ فرهنگیان، مسرورانه فرارسیدن میلاد مسعود «روح» و «کلام» خدا، حضرت مسیح(علیه السلام) و نیز «آغاز سال نو میلادی» را به تمامی موحدان، آزاداندیشان، آزادی‌خواهان و آزادگان جهان، به خصوص هموطنان مسیحی و بالاخص معلّمان و دانش‌آموزان عیسوی میهنم تبریک و تهنیت می‌­گویم و از درگاه خداوند رحمان و رحیم برای یکایک آنان، سالی سرشار از زندگی و سرریز از ارزندگی تمنّا دارم.

و در طلیعه‌ی این مولود مبارک و در آستانه ورود به «دو هزار و بیستمین سال میلادی»، از فرهنگیان فهیم مسیحی می‌خواهم که با آگاهی بیش از پیش از منش و روش آن پیامبر پارسایی و پایداری، رسول رحمت و رأفت، بستر آگاهی‌بخشی روزافزون نوباوگان ایران همیشه سربلند را فراهم کنند. به نحوی که کودکان، نوجوانان و جوانان ایرانی، در سایه سار تعلیم و تربیت معلّمان و مربیان اندیشمند با تأسّی از سیره‌ نظری و عملی آن نبی بینش و نیایش، هر چه بیشتر با آموزه‌های سعادت‌آفرینی چون خردورزی، منطق‌گرایی، عدالت‌خواهی، ستم‌ستیزی، صلح‌طلبی، مهربانی و انسان‌دوستی آشنا شوند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار