مسمومیت 16 نیشابور ی با ماست چکیده سنتی

نیشابور (پانا) - رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور ضمن هشدار برای عدم مصرف ماست های چکیده سنتی گفت: بر اثر مصرف این ماده غدایی ۱۶ نیشابوری مسموم و در بیمارستان بستری شدند.

کد مطلب: ۹۹۰۰۲۱
لینک کوتاه کپی شد
مسمومیت 16 نیشابور ی با ماست چکیده سنتی

محسن عظیمی‌نژاد گفت: در پی اعلام ۱۶ مورد مسمومیت غدایی در نیشابور و پس از آزمایش‌های به عمل آمده از تمام بیماران مشخص شد علت این مسمومیت‌ها وجود سم بوتولیسم در ماست چکیده محلی یا در اصطلاح ماست پوستی بوده است که توسط تمام افراد مسموم مصرف شده است.
رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور افزود: ماست‌های باقی مانده توزیع شده تاکنون از ۲۰ واحد توزیع مواد لبنی در سطح شهر نیشابور جمع آوری شده است و اقدامات واحد بهداشت محیط دانشکده علوم پزشکی نیشابور برای شناسایی و جمع آوری ماست‌های آلوده احتمالی از دیگر فروشندگان و اطلاع رسانی به خریداران این اقلام ادامه دارد.
وی خاطر نشان کرد: این ۱۶ نفر نیشابور با توجه به نوع مسمومیت برای انجام مراحل درمان به مشهد مقدس اعزام شده‌اند.
عظیمی‌نژاد تاکید کرد: طبق تحقیقات صورت گرفته تاکنون این مسمومیت ها عمدی نبوده بلکه احتمالا قوی به دلیل عدم رعایت بهداشت در زمان فرآوری ماست‌های چکیده سنتی ایجاد شده است.
رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور خاطر نشان کرد: مردم اخیرا به مصرف ماست های سنتی به دلیل باور بر سالم بودن علاقه مند شده اند در حالی که طبق تحقیقات این گونه محصولات لبنی دارای بار میکروبی بالاتر از حد استاندارد هستند که بارها تذکر داده شده است و اکنون نیز از مردم می خواهیم در‌مصرف این گونه اقلام دقت داشته باشند.
وی تاکید کرد: با کسب اطلاعات جدید حتما مردم نیشابور را مطلع می‌کنیم و از مردم که این گونه نوع ماست را تهیه کرده اند درخواست داریم پس از اطمینان از صحت آن اقدام به مصرف نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار