اسکندری‌نسب خبر داد: حذف بخاری نفتی از سیستم گرمایشی 750مدرسه استان کرمان

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از حذف بخاری نفتی از سیستم گرمایشی 750مدرسه این استان خبر داد و تاکید کرد اگر خیرین 30 درصد ساخت یک پروژه را مشارکت کنند تا 70 درصد هم دولت تعهد می‌کند و از این طریق می‌توان مشکل فضای آموزشی استان کرمان را رفع کرد.

کد مطلب: ۹۸۹۹۷۳
لینک کوتاه کپی شد
اسکندری‌نسب خبر داد: حذف بخاری نفتی از سیستم گرمایشی 750مدرسه استان کرمان

احمد اسکندری‌نسب در برنامه تلویزیونی پرسشگر با موضوع کیفیت و نظارت بر مراکز و مدارس غیردولتی به سالگرد زلزمه بم و گذشت 14 سال از این حادثه ناگوار اشاره کرد و در پاسخ به اینکه چرا هنوز برخی مدارس در کرمان بازسازی نشده‌اند؟ گفت: «کرمان از پهناورترین استان‌هاست و 16 منطقه کمتر توسعه‌یافته دارد. زلزله خیز بودن کرمان باعث شده درباره آموزش دغدغه بیشتری داشته باشیم. با وجود 5700 فضای آموزشی در کرمان هنوز با موقعیت ایده‌آل فاصله داریم. از این تعداد فضا، 17 درصد نیازمند مقاوم‌سازی و بازسازی است و 18 درصد مدارس تخریبی هستند.»

او ادامه داد: «در سال‌های 90 تا 91 حضور و مشارکت خیرین را بیشتر شاهد بوده‌ایم و قریب به 2500 کلاس درس توسط آن‌ها ساخته شده است. 170 کلاس درس کانکسی داریم که اغلب در مناطق عشایری‌اند و امکان ساحت مدرسه در آن مناطق نیست یا کمتر از 10 دانش‌آموز دارند. همچنین از سویی در برخی مناطق که جمعیت زیاد شده و فضا نداریم کانکس باید دایر شود.»

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان افزود:‌ «در زمان وقوع زلزله بم 26 هزار دانش‌آموز داشتیم اما اکنون 40 هزار دانش‌آموز داریم. فضاهای تخریبی از زمان زلزله، با همت دولت و مردم ساخته شده‌اند اما چون جمعیت رو به رشد است هنوز با کمبود فضا مواجه هستیم. مشارکت خیرین را دنبال می‌کنیم. در حال حاضر به صورت پایلوت، خیرین به‌ شکل گروهی مدرسه می‌سازند. اخیرا مدرسه‌ای با مشارکت 90 خیّر ساخته شد.»

اسکندری‌نسب افزود: «ما از ابتدای امسال، بخاری نفتی را از سیستم گرمایشی 750 مدرسه که علمک گاز به آنجا رسیده بود جمع‌آوری و استاندارد کردیم غیر از مدارس عشایری و کوهستانی که امکانات برق و گاز ندارند. اگر جایی برق باشد، بخاری تابشی داریم و جایی‌که برق و گاز باشد، دیگر بخاری نفتی نداریم.»

او به تفاهم جدید برای مشارکت خیرین اشاره کرد و گفت: «اگر خیرین 30 درصد ساخت یک پروژه را مشارکت کنند تا 70 درصد هم دولت تعهد می‌کند و فرصت خوبی است تا مشکل فضای آموزشی استان برطرف شود. بودجه خوبی اختصاص داده شده و کارهای خوبی شروع شده است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار