رئیس گروه توسعه و نظارت آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش:

آموزش از راه دور فرصت آموزشی مطلوب برای بازماندگان از تحصیل است

زنجان (پانا) - شورای هماهنگی موسسان مدارس آموزش از راه دور استان زنجان با حضور شاه ملکی ؛ رئیس گروه توسعه و نظارت آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

کد مطلب: ۹۸۹۹۵۶
لینک کوتاه کپی شد
آموزش از راه دور فرصت آموزشی مطلوب برای بازماندگان از تحصیل است

شاه ملکی؛ رئیس گروه توسعه و نظارت آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش در جلسه شورای هماهنگی موسسان مدارس آموزش از راه دور استان زنجان با اشاره به اهمیت مدارس آموزش از راه دور گفت: آموزش از راه دور یک فرصت آموزشی مطلوب برای دانش‌آموزان است.

او با اشاره به فعالیت این مدارس در پوشش دانش آموزان بازمانده از تحصیل گفت: دو گروه شامل دانش‌آموزان لازم‌التعلیم که دسترسی به آموزش ندارند و افراد بزرگسال، تحت پوشش آموزش‌ از راه دور قرار می‌گیرند و آموزش دانش‌آموزان در این مدارس به صورت حضوری، غیرحضوری و الکترونیکی انجام می شود.

شاه ملکی افزود: در راهکار شماره 4 سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عدالت آموزشی در کشور اشاره شده است و ما معتقدیم که آموزش از راه دور می‌تواند منادی عدالت آموزشی باشد؛ ضمن اینکه در راهکار 7 سند تحول بنیادین به بهره‌گیری هوشمندانه از فناوری نوین در نظام تعلیم و تربیت اشاره شده است که آموزش از راه دور باید در این زمینه پیش‌قراول باشد.

رئیس گروه توسعه و نظارت آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش از راه دور به صورت نیمه حضوری و غیرحضوری ارائه می‌شود که در همین راستا سه روش آموزشی شامل کتاب پایه، آموزش الکترونیکی و بیداری و شنیداری پیش‌بینی شده است.

شاه ملکی با اشاره به چالش های پیش روی مدارس آموزش از راه دور گفت: الکترونیکی شدن آموزش ها و فعالیت های مدارس راه دور یک ضرورت است و همه مدارس راه دور باید به سمت الکترونیکی شدن حرکت نمایند.

او قانونمندی و توجه به آیین نامه ها و قوانین و مقررات را بسیار مهم دانسته اظهار کرد: همه مدارس از جمله مدارس آموزش از راه دور باید نسبت به اجرای قوانین و مقررات اهتمام بیشتری داشته باشند و تلاش کنند تا از آخرین آیین نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و بخشنامه های اجرایی حوزه آموزش، سنجش و سایر حوزه های آموزش و پرروش اطلاع حاصل نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار