مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در اختتامیه جشنواره الگوهای برتر تدریس سوادآموزی تاکید کرد:

لزوم استفاده از فن آوری ها و روش های نوین تدریس در جهت ارتقاء کیفیت آموزشی سوادآموزان

مشهد(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در اختتامیه جشنواره الگوهای برتر تدریس سوادآموزی بر لزوم استفاده از فن آوری ها و روش های نوین تدریس در جهت ارتقاء کیفیت آموزشی سوادآموزان تاکید کرد.

کد مطلب: ۹۸۹۹۴۰
لینک کوتاه کپی شد
لزوم استفاده از فن آوری ها و روش های نوین تدریس در جهت ارتقاء کیفیت آموزشی سوادآموزان

قاسمعلی خدابنده مدیرکل این سازمان در این مراسم گفت: در همه دولت ها پرداختن به امر آموزش و سواد بزرگسالان یک اولویت بوده و تلاش شده تا همه افراد جامعه از حداقل های سواد برخوردار باشند.

وی افزود: بعد از انقلاب اسلامی با فرمان تاریخی حضرت امام (ره) نهضت سوادآموزی تشکیل شد و همه احاد جامعه بسیج شدند تا بی سوادی را ریشه کن نمایند.

خدابنده تصریح کرد: بیشتر مردم ایران از سواد خواندن و نوشتن برخوردار هستند و از لحاظ کمی میزان سوادآموزان بسیار ارتقاء یافته است و خوشبختانه این مهم یکی از توفیقات نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده اما در کنار این موفقیت حتما باید در زمینه کیفیت بخشی آموزشی و مهارت آموزی نیز تلاش کنیم و تاسیس مراکز یاددهی و یادگیری نیز در همین راستا انجام می شود و کمک می کند سوادآموزان سطوح زندگی خویش را در زمینه های مختلف ارتقاء دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: سوادآموزان نسبت به گذشته از دانش و معلومات بیشتری برخوردار هستند و به همین دلیل حتما باید از روش ها و فن آوری های نوین تدریس در جهت ارتقاء کیفیت آموزشی سوادآموزان استفاده شود و جشنواره الگوهای برتر تدریس نیز در همین راستا انجام می شود.

وی عنوان کرد: در زمینه مسائل آموزشی اولین قدم انتقال دانش و معلومات به سوادآموزان است و این موضوع به تنهایی کافی نیست، چرا که منظور از سواد این است که باید از آموخته های خود در موقعیت های جدید بهره گیریم و در قدم بعدی باید تغییر نگرش ایجاد شود که خود منجر به تغییر رفتار خواهد شد و آنگاه این تغییر رفتار در جامعه متجلی خواهد شد و جامعه قانون مند می شود و توفیقات بیشتری حاصل خواهد شد.

خدابنده در پایان گفت: جشنواره الگوهای برتر تدریس منجر به اشتراک گذاری تجارب موفق و همچنین توانمندسازی همکاران خواهد شد و آنگاه کیفیت آموزشی کلاس های درس بهبود و ارتقاء خواهد یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار