حسابرسی، پاداش های غیرشفاف شهرداری یزد را برملا کرد

یزد(پانا)-بررسی گزارش حسابرسی در شهرداری یزد باعث شد مبالغ پاداش های چند میلیاردی خارج از لیست برملا شود.

کد مطلب: ۹۸۹۸۷۱
لینک کوتاه کپی شد
حسابرسی، پاداش های غیرشفاف شهرداری یزد را برملا کرد

به گزارش ایلنا، با پیگیری ونوس عامری، عضو شورای شهر یزد در تصویب و انجام حسابرسی رسمی فعالیت های مالی در شهرداری یزد، هفته قبل گزارش این حسابرسی به صحن علنی شورای شهر رسید.

هرچند در این گزارش بندهای توضیحی مختلفی مبنی بر فعالیت های متفاوتی از شهرداری وجود دارد اما یک بند باعث واکنش های زیادی در سطح جامعه شده است.

بر اساس این بند، در طول 96 نزدیک به 125 میلیارد ریال پاداش خارج از لیست پرداخت شده که ۱۰۰ میلیارد ریال آن پاداش و کارانه و ... بوده است.

اعلام این خبر در صحن علنی شورای شهر یزد، باعث واکنش های مختلف مردم در شبکه های اجتماعی شده است.

اجازه دسترسی به جزئیات لیست را ندادند

حسابرس شهرداری در جلسه علنی شورای شهر یزد با اشاره به پرداخت مبلغ 125 میلیارد ریال به عنوان پاداش به مدیران و پرسنل شهرداری یزد، گفت: علی رغم درخواست های متعدد، مسئولان شهرداری، اجازه دسترسی به لیست پرداخت ها را ندادند و دقیقا نمی دانیم چه کسانی و با چه فرمول و قانونی این پاداش ها را دریافت کرده اند.

در بند 10-3 توضیحی گزارش حسابرس در شهرداری یزد آمده است: بالغ بر ۱۲۵ میلیارد ریال از هزینه حقوق و دستمزد بصورت خارج از لیست پرداخت گردیده که صورت ریز بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال آن مربوط به پاداش، حق مدیریت، کارانه، حق تلاش، فوق العاده اضافه کار و ... ارائه نشده است. همچنین محاسبات صورت گرفته در لیست ها با میزان کارکرد ماهیانه پرسنل متناسب نبوده و بالغ بر ۱۸ نفر از پرسنل قراردادی نیز برخلاف قوانین در پست های مدیریتی مشغول به کار گردیده اند. همچنین بدلیل عدم دسترسی به میزان دریافتی هریک از پرسنل رعایت مصوبه شورا در خصوص حداکثر مبالغ قابل پرداخت به هر سمت امکانپذیر نبوده و نظر به مراتب فوق گرچه تعدیلاتی از این بابت ضروری بوده لیکن تعیین میزان دقیق آن امکانپذیر نیست.

معاون مالی شهردار یزد: جزییات پاداش ها، محرمانه است

این درحالی است که در همین جلسه، مشتاقیون، معاون مالی اقتصادی شهرداری یزد در واکنش به سخنان حسابرس گفت: کلیه اطلاعات پرسنلی شهرداری در اختیار حسابرس قرار گرفته است. فقط بخشی از پاداش ها به صورت محرمانه به اطلاع رئیس شورای شهر یزد رسیده و سایر اعضای شورا هم میتوانند مطلع شوند. جزییات این پاداش ها محرمانه هست و دلیلی ندارد همه مردم شهر بدانند شهردار و مدیرانش چقدر پاداش گرفته اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار